Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  نقش والدین در ترغیب فرزندان برای ورزش کردن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۵۶۰ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

نقش والدین در ترغیب فرزندان برای ورزش کردن

0 امتیاز
سلام. لطفاً بگویید که نقش والدین در ترغیب فرزندان برای ورزش کردن چه هست و چه اصولی را باید به کار ببندند تا این‌که فرزندانی داشته باشند که در یک برنامه‌ی مرتب و منظم بتوانند این حرکات را انجام بدهند. ممنون می شم.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۱۴:۵۹ در ساير موضوعات از mohamad 4 (200 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
والدین نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند در خصوص آمادگی بدنشان و تشویق فرزندان خودشان در خصوص فعالیت‌های بدنی و ورزش کردن . معمولاً والدین بزرگ‌ترین و بهترین الگوی فرزندان خودشان هستند و می‌توانند نقش بسزایی در این خصوص در فرزندان خودشان داشته باشند، ازآنجایی‌که تمامی کودکان از طریق الگو و نمونه مسائل را بهتر درک می‌کنند پس می‌توانند در این خصوص کمک بسزایی را در ترغیب کردن فرزندانشان به ورزش کردن داشته باشند، به‌طورکلی ما در بحث‌های گذشته هم در خصوص یادگیری و آموزش رفتارها اشاره به این داشتیم که الگو  و سرمشق گیری نقش عمده‌ای را در خصوص یادگیری مطالب ، رفتارها در فرزندان ایفا می‌کند و والدین باید دقت لازم را داشته باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که شرکت والدین در فعالیت‌های بدنی می‌تواند سبب افزایش حضور فرزندانشان در این فعالیت‌ها باشد و با رعایت یک سری نکات می‌توانند این مسئله را لحاظ کنند. نکته‌ی اولی که درواقع باید دقت داشته باشند، شرکت منظم و مستمرشان در فعالیت‌های بدنی باشد. این فعالیت‌های بدنی می‌تواند پیاده‌روی باشد، کوهنوردی باشد، شنا کردن باشد. ورزش‌های زیادی هم هست که خیلی هزینه‌ی زیادی را نیاز ندارد خیلی سهل‌الوصول هست. انجام دادنش در دسترس هست، می‌توانند هم ارتباط عاطفی خوبی را با فرزندان داشته باشند در خلال این ساعتی که اختصاص می‌دهند هم سلامت جسمی خودشان و فرزندان خودشان را تقویت کنند، نکته‌ی دوم که باید دقت داشته باشند این هست که اختیار لازم را به فرزندانشان بدهند برای انتخاب ورزش موردعلاقه‌شان. خیلی موقع ها والدین در فرزندانشان دنبال تجلی آرمان‌های خودشان هستند، مثلاً والدینی که خودشان موفق نشدند در یک‌رشته‌ی ورزشی خاصی پیشرفت بکنند فرزند خودشان را به آن سمت سوق می‌دهند! بدون اینکه توجه داشته باشند به این موضوع که آیا آن استعداد لازم را فرزندشان دارد، آیا علاقه‌مند هست به آن حیطه‌ی ورزشی برای اینکه بتواند پیشرفت بکند در آن حوزه؟ پس سعی کنیم آزادی عمل را بدهیم اجبار در این خصوص وجود نداشته باشد ، بیشتر نوع نگرش والدین به این مطلب باشد که فرزندشان متوجه موضوع بشود که ورزش برای صحت جسم و روحشان مفید است .قهرمان‌پروری خیلی در اولویت قرار نگیرد. پس به این نکات باید دقت بکنند. بیشتر فرزندشان را سوق بدهند برای پرورش استعدادهایش برای صحت و سلامت هر چه بیشتر جسم خودش. سوق دادن فرزندانمان در سنین کودکی به سمت‌وسوی ورزش مزایای زیادی دارد. نکته‌ی مهمی که اتفاق می‌افتد این هست که انرژی فرزندمان به‌صورت مطلوبی تخلیه می‌شود و اگر این قضیه ادامه پیدا کند، ورزش را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کند، ما در نوجوانی دچار چالش نمی‌شویم که ایام اوقات فراغت فرزندمان را بخواهیم تقسیم‌بندی کنیم. رعایت همین نکات کوچک می‌تواند خیلی کمک‌کننده باشد.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۱۵:۳۸ از dr.salimi (7,640 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۷:۵۴:۱۷ در ساير موضوعات از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
???????
...