Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  مراقبت در زمان تولد به چه منظور است؟ - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۶۵۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

مراقبت در زمان تولد به چه منظور است؟

0 امتیاز
خسته نباشید دکتر عزیز.مراقبت در زمان تولد به چه منظوره؟میشه توضیح بدید؟متشکرم
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۰۹:۰۷ در ساير موضوعات از سیاوش ت. (210 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
از طریق مراقبت های اصولی در زمان زایمان میتوان جان سه میلیون نوزاد را از مرگ نجات داد . بیست و چهار ساعت اول تولد نوزادان ، خطرناک ترین دوران حیات مادران و نوزادان محسوب شده و بیش از نیمی از مرگ و میر های دوران زایمان در همین فاصله اتفاق می افتد و اگر توجه لازم و درست به مسائل بهداشتی در این فاصله صورت گیرد به طور چشمگیری ، حیات نوزادان و مادران آنها تضمین می شود . سالی دومیلیون و نهصد هزار کودک در فاصله ی بیست و هشت روز اول تولد جان خود را از دست می دهند و دومیلیون و ششصد هزار کودک نیز قبل از تولد تلف می شوند که مرگ نزدیک به نیمی از آنها بدلیل نارسایی های قلبی اتفاق می افتد . این بالاترین آمار مرگ و میر در این فاصله ی زمانی را به کشور هند با تلفات سالانه هفتصدو هشتاد هزار کودک نسبت داده و اعلام کرده است که کشورهای نیجریه و  پاکستان در ده های دوم و سوم قرار دارد .
از مجموع صدو چهل میلیون کودکی که هر ساله در جهان متولد می شوند ، نود و پنج درصد این تولد ها مربوط به جهان سوم هست . شانس بقای این نوزادان در طی بیست سال اخیر تا 50 درصد افزایش پیدا کرده است . معهذا نخستین ساعات ، روزها و ماه های زندگی آنها هنوز هم یک دوران پر خطر تلقی می شود . میزان مرگ و میر در شیرخواران همانطوری که اشاره شد به آماری که سازمان بهداشت جهانی ارائه داده ، هند ، پاکستان و نیجریه بیشترین آمار را به خودشان اختصاص دادند . میزان مرگ و میر شیرخوار در هندوستان اگر بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم با کشورهای توسعه یافته ، میزان مرگ و میر شیرخوار ، هفتاد و چهار در هزار در هندوستان هست که این رقم در کشورهای توسعه یافته ، هشت در هزار است . و این مسئله باعث شده که این کشور در موقعیت غیر منتظره ای در بین عقب مانده ترین کشور های دنیا قرار گیرد . البته این امکان وجود دارد تا با بسیاری راهکارهای کم هزینه و در دسترس ، جان میلیون ها کودک را از خطر مرگ نجات داد . این راهکارها که به آن اشاره می شود از قبیل ایمن سازی ، تغذیه با شیر مادر ، فاصله گزاری بین زایمان ها ، نظارت بر رشد ، شیر دادن طولانی مدت و استفاده از محلول اُ  آر اس که برای درمان کم آبی استفاده می شود راهکار هایی هستند که خیلی راحت و سهل الوصول اند و می شود از آنها استفاده کرد و جان میلیون ها کودک را نجات داد .
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۰۹:۴۵ از dr.salimi (7,640 امتیاز)
???????
...