Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  بیماری آنوریسم - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۴۵۷ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

بیماری آنوریسم

0 امتیاز
. سلام. لطفاً در مورد بیماری آنوریسم توضیحاتی را بدید. ممنون.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۲۰:۳۹ در ساير موضوعات از omid 3 (190 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
کلمه آنوریسم با اکتازی عروقی دو تا چیزی هست که باید از همدیگر افتراق داده بشود. بعضی وقت ها رگ ها به علل مختلفی قطرشان افزایش پیدا می کند که این قطر ها معمولا تا دو برابر طبیعی را تحت عنوان اکتزی ذکر می کنند اگر از آن تجاوز کرد و اتصال عروقی هست، آن را تحت عنوان آنوریسم نامیده می شود. حالا هر آنوریسمی هم به این معنا نیست که احتیاج به درمان داشته باشد بلکه بسته به اندازه آن و محلش این زمان و قطر اولیه آن شریان ابعادی هست که ما مد نظر قرار می دهیم برای اینکه ضرورت به درمان داشته باشد. خوب مثال می خواهم بزنم در مورد آنوریسم های شریان آئورت که شریان اصلی بدنی هست که از قلب می آید و اول در قفسه سینه قرار گرفته باشد، این رقم برای ما حدود 6 سانتی متر هست که نیاز به درمان پیدا می کند یا در مورد .. اگر همین شریان ائورت یا شریان اصلی که می آید در قسمت شکم، این قطر برای ما رقم 55 میلی متر است یعنی 5.5 سانتی متر است. تا آن حد چون آنقدر ها خطرزا نیست ما توصیه درمانی برایش نداریم ولیکن اگر چناچه از این مقدار تجاوز کرد، قطرش از 5.5 سانتی متر تجاوز کرد آن موقع هست که نیاز به درمان پیدا می کند. بنابراین اتصاء غیر طبیعی رگ  بیش از حد مجاز قابل قبول را تحت عنوان آنوریسم می گوییم. شاید آنوریسم آئورت شکمی که شایع ترین این ها هست و الان هم خیلی از کشورها می گویند که لازم است که همه از این لحاظ بررسی بشوند، شایع ترین علتش متاسفانه توی مملکت ما استفاده از سیگار هست و قلیان و تنباکو و پیپ و همه ی این ها. از عوامل موثر در ایجاد آلتروسکلوروس* هستند و این آلتروسکلوروس* یا تصلب شرایین زمینه ساز می شود برای آنوریسم ها ، اگر چه زمینه ارثی هم بی اثر نیست، ولیکن حتی آنهایی که زمینه ارثی دارند اگر سیگار استفاده بکنند یا قلیان بکشند آن وقت هست که مبتلاء به این گرفتاری می شوند. بنابراین عامل عمده اش الان در مملکت ما استفاده از دخانیات هست.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۲۰:۵۸ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۲:۴۲:۰۱ در ساير موضوعات از MITI7 (120 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۳:۲۰:۳۷ در ساير موضوعات از Tom (120 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۴۱:۲۵ در ساير موضوعات از ali24 (250 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۳۵:۳۴ در ساير موضوعات از پژمان17 (200 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۳۸:۲۷ در ساير موضوعات از hesam22 (300 امتیاز)
???????
...