Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  استرس در کودکان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۸۶۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

استرس در کودکان

0 امتیاز
درود بر شما. اختلال استرس پس از سانحه در کودکان را اگر می شود توضیح دهید؟و بگویید که این اختلال با چه نشانه ها و علائمی بروز پیدا می کند؟ روش های درمانی اش به چه صورت هست؟ باتشکر از سایت محشرتان
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۸:۰۱:۲۸ در كودكان از samareh (170 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
ببینید مشکلات روانی در دوران کودکی حتی اگر موقتی و گذرا هم باشند احتمال دارد تاثیرات نامطلوبی را به جا بگذارد و پیامدهایی را به دنبال داشته باشد کاملا بارز هست. مطلب دیگه ای که باید خدمت دوستان عرض کنم این هست که این اختلالات روانی می توانند روی یادگیری و رشد کودک تاثیر نامطلوب بگذارند. یکی از این اختلالات و مشکلات یا استرس پس از سانحه هست که اگر بخواهیم تعریفی داشته باشیم به دنبال وقوع یک حادثه آسیب زای شدید مثل بلایای طبیعی، سیل، زلزله، سوانح رانندگی، سوء استفاده های جسمی و جنسی و آتش سوزی و .. همه این ها می تواند مسئله ساز بشود و استرس پس از سانحه را برای کودکان ایجاد بکند. طلاق والدین؛ خیلی از والدین فکر میکنند که طلاق آسیب جدی به روان کودک به این شکل که دچار ختلال بکنند. طلاق تبعات بسیار جبران ناپذیری مخصوصا در سنین کودکی مخصوصا دوران کودکی اولیه دنبال دارد. زرم و شتم هایی که در جلو کودکان صورت میگیرد. ممکن است کودک شاهد باشد که اعضای خانواده اش در زرم و شتم ها از بین بروند و شاهد فوت یا مرگ آنها باشد. همه اینها می تواند باعث بروز استرس پس از سانحه یا بشود.
این کودکانی که دارای اختلال استرس پس از سانحه هستند، بی قرار هستند، پرخاشگر هستند، احساس بیزاری از دیگران را دارند. در مورد احساساتشان باید عرض کنماحساسا گناه و شرم زدگی دراین کودکان شاهد هستیم. از طرفی بی احساسی و فقر هیجانی را از طریق جرح کردن اعضای بدن و دوری گزیدن از اطرافیان شاهد هستیم. دائما سعی می کنند عضلات خودشان را منقبض کنند. ارتباطات بین فردی شان محدود می شود مخصوصا در مورد کودکانی که مورد سوء استفاده های جسمی و جنسی واقع شدند به سختی با اطرافیان خود انس می گیرند. مشکلات شناختی، تمرکز، مشکلات اضطرابی را شاهد هستیم در این کودکان. همینطور ما می بینیم که کودکان پس روی های رشدی دارند. یعنی بازگشت به عادات اولیه کودکان مثل مکیدن شصت، شب ادراری در کودکان مشاهده می کنیم. اختلالات خواب کابوس ها، خوابها و رویاهایی که معمولا بدون محتوی هستند در این کودکان بارز هست. مشکلات یادگیری در این کودکان مشاهده می شود که اگر والدین این علائم را بیشتر از یک ماه مشاهده کردند در کودکان خودشان بعد از وقایعی که تجربه کرده یا شنیده وقایع هولناک رو و همین طور شاهد مختل شدن عملکردهای تحصیلی و رفتاری کودک بودند حتما بایستی که مراجعه کنند به روانشناس و روانپزشک.
معمولا در مانهای روانشناختی که برای کودکانی که دارای اختلال استرس پس از سانحه هستند معمولا رویکرد شناختی-رفتاری صورت می گیرد. یکسری راهکارهایی میدهند برای آرام سازی کودک هنگام مواجهه با استرس. همینطور بازی درمانی می تواند مفید فایده باشد. از درمان هایی هست که در مورد کودکان به خوبی پاسخ مس دهند. چون می آید روی احساسات هیجانی کودکان کار میکند. یک نکته دیگر من باید خدمت دوستان خودم عرض کنم والدین باید خبرهای ناگوار و ناراحت کننده را کاهش بدهند. رسانه هایی دیداری مخصوصا رسانه هایی که اخبار و حوادث را مطرح می کند بایستی از کودک دور کنند. آرامش را در کودک غالب کنند. به چه صورت؟ به کودک یاد بدهند تجسم کنند افکار مثبت را و غلبه کند بر افکار منفی. از شرایط استرس زا دور کنند کودک را و محیطی را برای کودک فراهم کنند که درمانی که دارد به لحاظ روانشناختی صورت می گیرد با همکاری خانواده و همینطور اولیای مدرسه بتواند به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.
پاسخ در ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۸:۰۲:۴۹ از dr.waseghi (9,450 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۳:۰۱:۱۵ در كودكان از jony (170 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۴۱:۴۵ در كودكان از اصغر زادگان (230 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۳۴:۰۳ در كودكان از maryam18 (210 امتیاز)
???????
...