Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  شیر و روغن پالم - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۲۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

شیر و روغن پالم

0 امتیاز
.    سلام. خیلی از مردم ما در این خصوص باورهای غلطی دارند. مثلاً یکی از آنها این است که الان با توجه به شکل گیری و پاگیری قوت این بحث روغن های پالم، خیلی ها معتقدند که مسئولین اینقدر توصیه می کنند که لبنیات کم چرب مصرف کنید به خاطر وجود روغن پالم است وگرنه اگر روغن پالم نباشد، چربی طبیعی خود شیر، چربی گاو باشد هیچ مشکلی ندارد پرچرب بودن. یا مثلاً یک  باور دیگر این هست که زیست دسترسی و جذب کلسیوم در اثر لبنیات پرچرب اتفاقا بهتر خواهد بود. در این موارد توصیه می فرمایید؟
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۰۶:۴۸ در تغذیه و سلامت از سارا 44 (240 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
عرض کنم خدمتتان که واقعیت امر این است که برای مثلاً فرض بکنید جذب کلسیوم، ویتامین D لازم داریم. ویتامین D خوب ویتامینی هست که از طریق یا نور خورشید باید در بدن ما تولید بشود یا از طریق منابع غذایی دریافت بکنیم. و چون ویتامین D ویتامین محلول در چربی است، این ذهنیت به وجود می آید که اگر شیر کم چرب باشد شاید این ویتامین D هم به ما نرسد واگر ویتامین D به ما نرسید، خوب آن کلسیوم هم دیگر جذب خوبی نخواهد داشت. از اساس این باور غلط است. چرا که شیر منبع خوبی اصلا برای ویتامینD نیست.  یعنی توی شیر، اگر نگاه می کنید توی کشورهای خارجی ای که مثلاً نوشته شیر غنی شده با ویتامین D ما توی کشور خیلی شیر غنی شده با ویتامین D نداریم. جسته گریخته، بعضی شرکت ها ورود پیدا می کنند و بعد هم .. یعنی عمده آن شیری که شما امروز دارید توی بازار مصرف می کنید شیر غنی شده با ویتامین D نیست اصلا. که شما دغدغه این را داشته باشید که این چربی اگر توی این نباشد، آن ویتامین D جذب نمی شود! توی خارج از کشور برای اینکه بحث غنی سازی است و منابع عرض کردم غذایی ویتامین D کم است و ما هم متاسفانه توی کشور کمبود ویتامین D در حد جدی داریم.
اما در مورد اینکه فرمودید که فکر می کنند اگر چربی خود شیر را بخوریم خوب است و نگرانی ها و این توصیه ها به این دلیل بوده که شاید ان ها  پشت پرده می دانستند که شیر پرچرب چیزی بهش افزوده می شود که آن بد است و الا چربی اصلی خوب است. نه می خواهم این را عرض بکنم خدمتتان به عنوان متخصص تغذیه. مگر ما همیشه نمی گوییم  که چربی اشباع بد است؟ حالا وقتی ما گوشت را داریم می خوریم، این گوشت.. ما هم عمدتا گوشت غالب در کشور، گوشت گوسفند است. خیلی ها گوشت گوسفند بیشتر می خورند تا گوشت گاو. گوشت گوساله . خوب این گوشت گوسفند ای که داریم مصرف می کنیم چربی بیشتری دارد. خوب پس اگر این چربی بیشتری دارد پس سهم چربی اشباع از این طرف دارد می آید. اگر مثلاً تخم مرغ داریم مصرف می کنیم که این هم چربی دارد باهاش می آید و باز این منبعش حیوانی است و چربی اشباع دارد خوب حالا تخم مرغ یک ذره مشکل است که بگوییم مثلاً تخم مرغ بدون چربی اشباع بخوریم! نمی توانیم بگوییم گوشت بره بخوریم مثلاً گوشت گوسفند بخوریم یا گوشت گوساله بخوریم بدون چربی اشباع. آن ها که باهاش می آید و ما هم انتخابی توی آن نمی توانیم داشته باشیم. و اگر هم بخواهیم برویم گوشت بدون چربی آنچنانی انتخاب  بکنیم شاید بالاخره قیمتش یک مقداری تاثیر گذار باشد. اما فعلا که لبنیات کم چرب با لبنیات پرچرب قیمتش یکی هست و نوع چربیش هم، چربی بدی است که توی این لبنیات هست، حتی اگر همان چربی، چربی گاو باشد در حقیقت. چربی گرفته نشده از شیر باشد، خوب آن چربی بد است. چه اصراری به خوردنش داری؟ پس این را باید کم بکنیم.
پاسخ در ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۰۷:۲۰ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۰۶:۵۰ در تغذیه و سلامت از سارا 44 (240 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۳۰/بهمن/۱۳۹۳ ۰۴:۰۸:۴۹ در ساير موضوعات از lotfi (200 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۱۷:۳۸ در تغذیه و سلامت از سارا 44 (240 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۱۷:۳۶ در تغذیه و سلامت از سارا 44 (240 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۳۰/بهمن/۱۳۹۳ ۱۳:۳۱:۲۷ در ساير موضوعات از m.sh (200 امتیاز)
???????
...