Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  روغن پالم در تغزیه - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۲۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

روغن پالم در تغزیه

0 امتیاز
سلام. این پالم چه هست که این روزها اینقدر راجع بهش صحبت می شود و چه نوع چربی ای هست. ترکیب اسید های چرب اصلا چه طور هست در لبنیاتی که امروز ما داریم مصرف می کنیم؟
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۱۷:۳۶ در تغذیه و سلامت از سارا 44 (240 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
با کلی تبلیغات  و کلی صحبت توانستیم مردم را قانع بکنیم که بروید سراغ روغن گیاهی. روغن همین گیاهی مایع در حقیقت. حالا در این روغن های گیاهی مایع، عمدتا این دو شاخه می شود. یا می گوییم روغن های گیاهی غیر اشباع چند زنجیره است در حقیقت. چند زنجیره با تک اشباعی . تک غیر اشباع، یا چند غیر اشباع. این جوری هم نخواهم اگر بحث بکنم بخواهم ساده بکنم یا نمودش را توی روغن زیتون می بینید که به عنوان آن غیر اشباع به اصطلاح که یک زنجیره اش  در حقیقت یک غیر اشباع دارد که این خوب است یا می رویم تقریبا می توانیم بقیه ی گیاهی ها را بگذاریم توی یک گروه دیگری. حالا آن ها چیند؟ همین روغن ذرتی که می خوریم. آفتاب گردانی که می خوریم، کلزایی که در حقیقت می خوریم. کانولای؟ می خوریم. و اینجوری هم نیست که این ها الزاما یا همه اش فقط از یک نوع باشد، یعنی ممکن است آن هم به نوعی مثلاً روغن کلزا که می خوریم هر دو را در حقیقت دارد اما مقدار کدامیکی کمتر یا بیشتر. تا همینجا همه چیز خوب است ولی مشکلی که وجود دارد ما توی این روغن های گیاهی ، یک روغن گیاهی بد داشتیم. که این دقیقا همان نقش چربی اشباع را بازی می کند. و آن روغن گیاهی بد کدام است؟ همان روغن پالم. حالا از بد روزگار این است که این قیمتش هم خیلی ارزان بوده است. شاید به دلیل اینکه جایی مصرف نمی کردند می دانستند روغن بدی است خوب بازار خوبی نداشته است. حالا ما چه اشتباهی صورت دادیم. قانونا می توانستیم روغن های گیاهی.. مثلاً شما توی این روغنی که برای سرخ کردن مصرف می کنید، روغن های جامد ، برای سرخ کردن یا همین روغن های حیوانی، اگر سرخ بشوند.. این ها چون اشباع شده هستند، آن زنجیره دوتایی نیست که در اثر حرارت زیاد بشکند، اینجا آن حالت سرطان زایی پیدا نمی کنند. اما مقدار کل که باید کم باشد. حالا آمدند در روغن های گیاهی مخصوص سرغ کردن، از این روغن پالم هم تا حدی تویش زده اند. تا اینجا هم بالاخره ما می توانیم بگوییم بالاخره شاید کسی که می خواسته این را مصرف کند با این دید بوده است که گفته ما نمی خواهیم سرطان زایی به وجود بیاد، یک ذره از این روغن پالم هم اینجا اضافه کنیم. تا اینجا می توانیم شاید بالاخره یک جوری توجیه بکنیم. اما توی این لبنیاتی که ما داریم می خوریم، که قرار نیست جوش بیاوریم این لبنیات پاستوریزه را !
مجری:  همین طور است. هیچ توجیهی ندارد استفاده ازش. کارشناس:  این جا توجیه این است که حالا ما چربی این را از این بگیریم، و برویم یک جای دیگر این چربی را در قالب خامه یا کره بفروشی و بعد بیاییم از همان برای اینکه باز خوشمزه اش بکنیم از آن روغن بده یعنی روغن چربی که خودش بد بود این را یک جوری کشیدیم بیرون و به خورد مردم به جور دیگری دادیم به لحاظ اقتصادی. بالاخره یک سودی آورد. این روغن بده ورود پیدا کرد به این چربی .  یعنی بد را خلاصه با بد عوض کردیم ، اگر اجازه هم وزارت بهداشت داده که این روغن اضافه بشود منطقا من می توانم بگویم اگر آن اخلاق مداری را مد نظر می داشتیم، باید روغن گیاهی ای را استفاده می کردیم که روغن گیاهی خوب می بود نه روغن گیاهی بد.
پاسخ در ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۱۸:۵۱ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۱۷:۳۸ در تغذیه و سلامت از سارا 44 (240 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۰۶:۵۰ در تغذیه و سلامت از سارا 44 (240 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۰۶:۴۸ در تغذیه و سلامت از سارا 44 (240 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۳۰/بهمن/۱۳۹۳ ۱۳:۳۱:۲۷ در ساير موضوعات از m.sh (200 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۳۰/بهمن/۱۳۹۳ ۰۴:۰۸:۴۹ در ساير موضوعات از lotfi (200 امتیاز)
???????
...