Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  نزاع چیست ؟ - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۵۹۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

نزاع چیست ؟

0 امتیاز
سلام و خسته نباشید خدمت دکتر عزیز. اگه میشه کمی در مورد نزاع بگید؟باتشکر از شما.
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۰:۲۳:۵۰ در ساير موضوعات از saba28 (230 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
دو نمونه از رفتارهای پر خطر نه در آن قالبی که شما می شناسید مثل مصرف مواد مخدر ، رفتارهای پر خطر جنسی ولی دو نمونه رفتار پر خطر است یعنی کسانی که این اتفاق برایشان می افتد و نزاع باعث آسیب دیدن جسمانیشان و نقص عضوشان می شود و یا آن گروهی که هپاتیت می گیرند افراد سالمی هستند از جهت مولفه های سلامت جسمی و روانی معمولا بیمار روانی نیستند و معمولا بیمار جسمی نیستند و یا بیماری دیگری ندارند ولی چون سلامت اجتماعی و معنویشان دچار اختلال است اینجاست که خودشان را دستی دستی می اندازند در تهلوکه. در واقع به عبارتی آن چهار مولفه ای که گفتیم سلامت جسمی و روانی قدری مسائلشان مشهودتر است ولی فقدان سلامت اجتماعی و معنوی معلوم نمی شود تا فرد بلایی به سر خودش می آورد. مثال خوبش در این خبری که شما گفتید این که بحث به اصطلاح نزاع تو حوزه جرم شناسی بهش مطالعه می شود یعنی حقوقدانان روی آن مطالعه می کنند. اگر بخواهیم آنالیز بکنیم که چرا این افزایش رفتارهای منازعی و نزاع رخ می دهد به نظر من باید یک کار مشترک توسط این سه حوزه علمی صورت بگیرد. دانشمندان و کارشناسان بیایند در رسانه هم اگر خواستند بخش هایی از این کار مشترک را رسانه ای بکنند که کمک بکند به تغییر رفتار در جامعه. اما از این سه حوزه دانشگاهی ما بخواهیم یک برداشتی داشته باشیم از آنچه که اینها به عنوان راهکار ارائه می کنند عموما این است که ابتدان قبل از تغییر رفتار علت بروز رفتار را بشناسند. من یک خبر جرم شناسی از حقوقدانی به اسم آقای حسینی دیدم که گفته بود کاهش آستانه تحمل افراد جامعه باعث افزایش نزاع می شود. یعنی این آمار بالا رفتن نزاع و دعوا در خیابان به علت این است که آستانه تحمل افراد جامعه به دلایل مسائل اقتصادی ، آلودگی هوا و مسائل مختلف پایین آمده است.
چون خود هوا می تواند یک عامل تشدید کننده عامل استرس در فرد باشد پس ممکن است در فصل های گرم استرس پایین تر بیاید. حمل سلاح سرد و چاقو هم گفته بود باعث بروز رفتارهای پر خطر می شود و از این دست مسائل. حالا این روانشناس به اسم آقای مصطفایی که در سایت خبری از آن منعکس شده بود پیرامون این موضوع اظهار نظر کرده بود گفته بود که عوامل کاهش آستانه تحمل چیست. روی ترافیک ایشان تمرکز کرده بود ، روی فقدان فرهنگ سازی برای تحملات اجتماعی ، واقعا چقدر در سطوح مختلف کودکی و نوجوانی و باید فعالیت های اجتماعی بعدی ما یاد می گیریم که با هم دیگر چگونه تعامل بکنیم و چگونه مسائلمان را حل کنیم یعنی در واقع مهارت های زندگی را چقدر یاد می گیریم و بعد هم روی آن ویژگی های خاص دوره ی جوانی و نوجوانی که همراه با هیجان است و هیجانات سرکش و هر چیزی را فرد ممکن است به منزله ی یک تهدیدی برای خودش تلقی بکند و بخواهد وارد مناظره بشود. اگر بخواهیم وارد بحث ریشه یابی مسئله بشویم یک بحث بسیار طولانی و کاملی را می طلبد و راهکارهای متناسب با آن ، ولی به طور خلاصه در دنیا اقداماتی کردند که اگر وقت است من اشاره ای  بکنم. برای افزایش ظرفیت های افراد آمدند مهارت های زندگی را به عنوان بخشی از فعالیت های آموزشی در سطوح مختلف از کودکی تا زمانی که فرد یک فرد بالغ و مولد در جامعه می شود و خودش یک والد می شود و جز والدین قرار می گیرد در نظر گرفته اند. آموزش مراتع زندگی چند عنصر دارد. اولینش این است که فرد خودشناسی انجام دهد یعنی بشناسد یعنی این که خودش کجای جامعه قرار گرفته است و چه ویژگی هایی دارد. آخریش هم در آن پروتکل حالا استاندارد شده آموزش مهارت های زندگی این است که به همدلی با دیگران برسد یعنی خیلی نسبت به دیگران احساس تفاوت نکند و بتواند کمک کارشان باشد و از لحاظ اخلاقی به دیگران دلسوزی داشته باشد. مابین این ها مهارت های است مثل کنترل خشم مثل کنترل استرس اگر کارگاههای کنترل خشم و استرس ، مهارت ارتباط فردی و ارتباط اجتماعی در مدارس مختلف طراحی شود و در کتاب های درسی وارد شود قطعا می شود آثاری را مشاهده کرد. می توانند کاملا آموزش داده بشوند. اینها ظرفیت های روانشناختی است که البته معطوف به کاربردهای خاص اجتماعیشان آموزش داده می شود. من یادم می آید در مقطعی در دانشگاه علم و صنعت این به عنوان یک پروتکل آموزشی دیده شده بود که تمام دانشجویان رشته های مهندسی که اینها بعدا وارد محیط های صنعتی می شوند و آنجا نیازمند کنترل استرس هستند به خاطر تنش محیط کارخانه ها آموزش مهارت های زندگی را ببینند و روی کورس های مختلف کنترل استرس کار بکنند. اگر بتوانند خشمشان را کنترل بکنند قطعا می توانند به نتیجه برسند ولی به نظر می آید که نسبت به این موضوع عذرخواهی هم که شما گفتید تحقیقات زیادی وجود دارد که شاید بد نباشد در یک فرصت دیگر به آن بپردازیم. این فرهنگ سازی هم به تناسب از طریق خانواده و محیط انجام می شود.
پاسخ در ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۰:۲۵:۴۷ از Dr.D00sti (7,140 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۵۱:۱۱ در ساير موضوعات از نازنین 297 (250 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۳۵:۱۷ در ساير موضوعات از رویا99 (210 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۴۱:۳۴ در ساير موضوعات از احمد89 (210 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۳۷:۵۷ در ساير موضوعات از saman38 (260 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۹:۳۲:۰۷ در ساير موضوعات از دانیال37 (280 امتیاز)
???????
...