Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  وجود گیاهان در محیط کار - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۵۴ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

وجود گیاهان در محیط کار

+1 امتیاز
با سلام و درود فراوان . وجود گیاهان در محیط کار آیا می تواند بر روی کارمندان تاثیر بزاره؟ و چه توصیه هایی در این خصوص دارید ?
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۰:۲۷:۴۲ در اعصاب و روان از raha24 (210 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
وجود گیاهان در دفاتر اداری کارمندان را شادتر کرده و میزان بازدهی آن ها را افزایش می دهد. مجهز کردن یک دفتر خالی با گیاهان می تواند تا پانزده درصد میزان بازدهی کارمندان را افزایش دهد وجود گیاهان در دفتر کار ، میزان رضایت مندی کارکنان ، سطوح تمرکز و کیفیت هوای حس شده توسط آن ها را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد و مشارکت جسمانی ، شناختی و عاطفی آن ها را در کارشان ارتقا می بخشد.
چون از آن حوزه هایی است که در واقع مابین علوم انسانی و تجربی می خواهد اظهار نظر بکنیم. این تحقیقاتی هم که انجام شده است ، شاید توسط بسیاری از دانشمندان تایید نشود. اما به صورت سنتی خیلی ها این تجربه را شخصا دارند که در محیط زندگی شان و محیط کارشان ، وجود گل و گیاه به آن ها احساس بهتری میدهد ، این باور که در ما ایرانیان بوده است از قدیم که گل گلدان در خانه ما وجود داشته است ، در مثلا حوزه علوم سنتی چین به عنوان ( پنجاه و هشت ثانیه ) تعریف شده است که مشخصا تاثیر گل و گیاه را در چیدمان محیط کار و منزل به عنوان یک تاثیر اساسی بر روحیه انسان اندازه گیری می کند و آن ها اعتقادات خاصی دارند مشخصا که گل و گیاه کجا قرار بگیرد ، آکواریوم کجا قرار بگیرد ، چوب کجا باشد ، آینه کجا باشد که روحیه شما روحیه مثبتی باشد و در نقطه مقابل اگر این چیدمان درست نباشد می تواند روحیه تخریبی و منفی در انسان رشد کند ، آینه از آن مواردی است که می تواند احساسات منفی را در ورودی خانه تشدید بکند در صورتی که گل و گیاه در ابتدای خانه یا مثلا آکواریوم و این چیزهایی که الان مرسوم است می تواند انرژی های منفی را جذب بکند و انرژی مثبت بدهد. حال این بر مبنای نگاه سنتی چینی است که اصلا نمی خواهیم وارد آن بشویم ، که آن هم از نظر دانشمندان تجربی خیلی شاید ما به ازای قابل اثبات علمی ندارد.
این کاری که این جا انجام شده است در دانشگاه کاردیف انگلیس ، آمده بود بین آن پدیده ای که سال ها شناخته شده است ، یعنی وجود گل و گیاه در محیط کار به عنوان یک متغیر مستقل و روحیه کارکنان به عنوان متغیر وابسته آمده بود یک رابطه ای را برقرار کرده بود که بیاید بازدهی کارکنان را تعیین کند که شاخص هایی مثل رضایت شخصی ، تمرکز ذهنی و احساس کیفیت مطلوب هوا که در خبر به آن اشاره شده بود ، را تبدیل کرده است به شاخص های قابل اندازه گیری. ما در علوم تجربی وقتی می توانیم اظهار نظر کنیم که بتوانیم از حدس وگمان به سمت اثبات یک سری شاخص قابل اندازه گیری حرکت بکنیم . آمده اند دیده اند با وجود این گیاهان آن پانزده درصد در آن شاخص های موثر کیفیت کاری رخ می دهد. علاوه بر این در سال نود هم تحقیقی در ایران منتشر شد به نقل از ناسا که برای دو سال در ایستگاه های فضایی واقع در مدار زمین ، تحقیقی کرده بودند درباره وجود گیاهان و تاثیرش روی کیفیت هوای محیط های بسته. آن تحقیق نشان می دهد که توسط گیاهان تمامی مواد سمی و بخار آمونیاک و ( دقیقه سه ) و غیره جذب می شود. این ها از موادی هستند که مرتب متصاعد می شوند ، در هر خانه ای ممکن است که لاک باشد ، براق کننده ، چرم مصنوعی یا فوم ، رنگ و رزین که در چسب ها استفاده می شود و انواع لاستیک ها ، تمام این ها مرتب دارند این نوع مواد شیمیایی را متصاعد می کنند و گیاهان نهایتا می توانند به عنوان فیلتر با برگ های پهن این ها را جذب کنند. آن تحقیق هم در کنار این وجود دارد. تحقیقات دیگری هم وجود دارد که نشان می دهد گیاهان شبیه دستگاه تهویه هوا سمومی که آزار دهنده هستند را جذب می کنند . یک بحث روانشناسی هم هست که نگاه کردن به گل و گیاه که آن هم باز ادله خاص خودش را دارد کاملا در به تعادل رساندن به هم خوردگیهای عصبی موثر است. آن هم قابل اندازه گیری است و این دوتا کنار هم دیگر نشان می دهد ، چه در محل کار و چه در منزل اگر بتوانیم گل و گیاه داشته باشیم بد نیست. هر هشت متر مربع حداقل یک گیاه متوسط
پاسخ در ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۰:۳۰:۱۷ از Dr.D00sti (7,140 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
0 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۳۸:۰۶ در زیبایی از 12ahmad (350 امتیاز)
???????
...