Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  درمان آرتروز - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۱۲۰ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

درمان آرتروز

+1 امتیاز
درود بر شما. درمان آرتروز به چه صورت است؟ممنونم اگه توضیح بدید.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۵۰:۵۴ در ساير موضوعات از نسیم001 (220 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
آرتوروز یک سیر نزولی ساختاری غضروف هست و فرسودگی یک مفصل در اثر سن است درمان خاصی نمی‌خواهد، باید فشارها را روی این مفصل کم کرد. اولین چیزی که باعث بهبود این مفاصل می‌شود وزن است. افراد بایست حتی‌الامکان از وزنشان کاسته شود. محاسبات فیزیکی نشان می‌دهد که یک کیلویی که یک فردی وزن اضافی داشته باشد 10 کیلو فشار به مفصل زانویش وارد می‌شود. پس 10 کیلو وزن 100 کیلو فشار به مفصل زانو وارد می‌شود، به مفصل کمر وارد می‌شود. بنابراین این اضافه وزن باعث فشار روی مفاصل می‌شود و چون مفصل آن خاصیت طبیعی‌اش را از دست داده است در اینجا آسیب‌پذیر می‌شود و دردناک می‌شود. دوم افرادی که دچار آرتوروز هستند چه آرتوروزهای اولیه و چه آرتوروزهای ثانویه که دچار فرسودگی مفصل شده‌اند بایست فشارها و کارهای سنگینی که روی این مفصل اتفاق می‌افتد را تا حدودی کم کنند. اگر فردی روی زانو نشسته کار می‌کند باید حتی الامکان این وضعیت را عوض کند، اگر کسی از توالت معمولی استفاده می‌کند باید در سنین بالا حتما از توالت فرنگی استفاده کند، چرا؟ برای نشستن روی توالت فشاری به این زانو وکمر وارد می‌شود که برای بیمار و برای این فرد درد ایجاد می‌کند. این درد درست است که درد مکانیکی است اما پس از مدتی تبدیل می‌شود به یک درد التهابی و این درد التهابی تداوم پیدا می‌کند و باعث آزار آن فرد می‌شود. پس بنابراین بهترین راه درمان است هست که اولا از وزن آن فرد کاسته شود، دوم اینکه ورزش‌های آزومتریک انجام دهد، ورزش‌هایی که در جهت حرکت طبیعی مفصل اتفاق می‌افتد، باعث تقویت داربست مفصلی شود، باعث تقویت عضلات مفصلی شود و تا حدودی از حرکات اضافه و جانبی این مفصل جلوگیری کند و سوم از کارهای سختی که روی این مفاصل فشار وارد می‌آورد مثل ناحیه کمر، مثل ناحیه زانو ، مثل ناحیه گردن، بایستی تا حدودی از اینها اجتناب کند و جلوگیری کند. اگر این مراحل را طی کند و این مسیر را رعایت کند مطمئنا درد برایش تمام می‌شود و این درد اگر هم وجود داشته باشد قابل تحمل است. دقت کنیم که داروهایی که برای آرتوروز استفاده می‌شود، چه آنهایی که مسکن هستند و چه آنهایی که در ساختار غضروف دخالت دارند هیچ‌گونه تأثیری برای درد بیمار ندارد فقط برای بیمار یک هزینه اضافی در اینجا مطرح می‌شود که این هزینه اضافی یک بار اضافی از نظر هزینه زندگی است. پیشنهاد می‌کنم حتی‌الامکان از دارو استفاده نکند، از داروهای اضافی استفاده نکند، از غذاهای طبیعی استفاده کند، بهترین غذایی که در ساختار مفصل و در ساختار اسکلت انسان موثر هست شیر است پینشهاد می‌کنم صبح و شب یک لیوان شیر کم چرب با یک قاشق عسل استفاده کند، پروتئین، ویتامین دی، املاح و کلسیم لازم به بدن می‌رسد بنابراین احتیاج به داروی اضافی نیست، سعی شود روی این مفاصل فشار وارد نکندو سعی شود که از این مفصل کار زیادی نکشد و در اینجا وزنش را کم کند مطمئنم که این درد فروکش می‌کند و زندگی خوب و خوشی را خواهد داشت.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۵۹:۳۶ از Dr.D00sti (7,140 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+7 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۱۴:۴۹ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از بهداد009 (430 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۲۰:۳۰:۱۷ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از کاوه2 (210 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۲۰:۲۴:۱۴ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از آیسان7 (280 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۸/بهمن/۱۳۹۳ ۱۵:۳۸:۲۴ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از ب12 (600 امتیاز)
???????
...