Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  سوء جذب بعد از عمل - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۵۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

سوء جذب بعد از عمل

+2 امتیاز
باسلام. اگه میشه در مورد سوء جذب بعد از عمل بگید؟نشانه های سوء جذب چیه؟ باتشکر.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۴۱:۳۹ در ساير موضوعات از حیدر6767 (380 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
اختلالات ایجاد کننده سوء جذب نسبت به مواد غذایی مانند عدم تحمل لاکتوز
مهمترین نشانه سوء جذب، صرفنظر از علت ایجاد کننده آن، اسهال یا درد مکرر مدفوعی شل، حجیم و بدبو است. که مقدار چربی آن زیاد بوده و اغلب به رنگ خاکستری است. نشانه های دیگری که اغلب با این مشکل همراهی می کنند، عبارتند از:
نفخ شکم، افزایش دفع گاز، ضعف، کاهش وزن و احساس بیمار بودن
حاصل نهایی سوء جذب، سوء تغذیه است که با کاهش وزن و سایر علایم کمبود ویتامین و املاح همراه است. نشانه هایی مثل پوکی استخوان، کم خونی و خون مردگی سریع.
ما قبل از عمل یک سری خطوطی را می کشیم که این خطوط زوایایی را به ما می دهد که زوایایی که در اینجا رسم شده به ما می گوید که در سر عمل چگونه باید برخورد کنیم و چه کات‌هایی و برشهای استخوانی را برای بیمار بزنیم. و براساس این بررسی قبل از عمل ما می توانیم سر عمل خیلی بهتر تصمیم بگیریم که به چه نحو باید زانوی بیمار را جراحی کنیم. امروزه با افزایش دانش ما در زمینه تعویض مفصل زانو که در واقع مرهون تلاش بسیاری از جراحان و اساتید این مملکت هست، واقعاً این عمل دارد به خوبی در مملکت انجام می شود. البته واقعاً این جراحی، جراحی بسیار دقیقی است و گاهاً سرکلاسها گفته می شود که این جراحی حتی میلیمتری از استخوان یا بافت نرم کم یا زیاد برداشته شود ممکن است که نتیجه جراحی خوب نشود. بنابراین بیماران عزیز باید بدانند که اگر این جراحی در موقع مشخص خودش با شرایط خاص خودش و توسط جراحی که به فنون جراحی آشنایی داشته باشد و مهارت لازم را داشته باشد، چنانچه این جراحی انجام بشود نتایج خوبی دارد و بیمار می تواند خیلی راحت بشود.
ما قبل از عمل زانوی کاملاً دفرمه یا تغییر شکل یافته داشتیم، حرکت زانو در حد صفر تا نود درجه بود ولی بعد از عمل جراحی ما توانستیم زانو را کاملاً صاف بکنیم و توانستیم یم تعادل خیلی خوب بین رباطهای سمت داخل و خارج که قبل از عمل وجود نداشت، بدست بیاویم و همینطور توانستیم که دامنه حرکتی خیلی خوبی برای مریض بدست بیاوریم. البته این عمل جراحی بعد از پایان جراحی نیازمند برنامه درمانی خاص خودش است و نیازمند فیزیوتراپی خیلی خوب است، نیازمند Care یا مراقبتهای خاصی است که بیمار باید داشته باشد و طبیعتاً هر قدر که بیمار بتواند مراقبت بهتری از این پروتزش داشته باشد، این پروتز می تواند دوام و طول عمر بیشتری داشته باشد. امیدوارم این برنامه توانسته باشد در بیمارانی که نیازمند عمل جراحی تعویض مفصل زانو هستند و گاهاً به خاطر ناآگاهی از این عمل جراحی دچار ترس و یا دلهره هستند از این عمل، تا حدودی توانسته باشد ترس اینها را تا حدودی به صورت منطقی از بین برده باشد و باز امیدوارم که این عمل جراحی در بهترین شرایط و بهترین امکانات برای بیماران ما انجام بشود و بعد از عمل هم بیماران به خوبی فیزیوتراپی بشوند و درمان خیلی خوب بگیرند تا اینکه ما شاهد آن باشیم که جامعه ما که دارد یواش یواش به سمت سن پیری هم می رود و افراد مسن ما که همگی مثل مادرها و پدرهای ما هستند از این بیماری و درد و رنج این بیماری نجات پیدا بکنند و بتوانند زندگی بهتری داشته باشند.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۴۴:۴۹ از Dr.D00sti (7,140 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۰۳:۳۶ در ساير موضوعات از باران 889 (440 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۰۳:۳۳ در ساير موضوعات از باران 889 (440 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۰۳:۳۰ در ساير موضوعات از غلام 999 (460 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۵۲:۳۷ در ساير موضوعات از غلام 999 (460 امتیاز)
???????
...