Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  تبلیغات بیمار پروری یا درمان بیمار - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۳۵۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

تبلیغات بیمار پروری یا درمان بیمار

+3 امتیاز
با سلام

به نظر شما این همه تبلیغات روی اختلالات جنسی بیشتر به معنی پرورش بیمار نیست تا درمان بیماران لطفا توضیح دهید؟
پرسش ۱۴/بهمن/۱۳۹۲ ۲۲:۳۱:۰۶ در ساير موضوعات از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۲/تیر/۱۳۹۳ ۱۳:۲۸:۰۸

1 پاسخ

0 امتیاز
يكي از شگردهای مهم اين رسانة نوين رواج فرهنگ بیماریزائی است. بیماری زائی یعنی تولید و ایجاد یک بیماری توسط یک عده افراد خبره که وجود خارجی ندارد. لطفاً به مثال زیر توجه کنید:
تبلیغ بدین مضمون شروع می شود: "معجزة قرن! ديگر نگران كوتاهي قد خود نباشيد. با مصرف...... مي توانيد به قد دلخواه خود برسيد، با مصرف فقط 45 روز بين 8 تا 10 سانت بلندتر مي شويد" در ادامة تبلیغ فوق فردی در صفحۀ تلویزیون ظاهر شده و مطالب زیر را جهت اقناع بیننده با آب و تاب بیان می کند: "من قبلاً از كوتاهي قدم رنج مي بردم بعد از مصرف اين دارو توانستم به قد دلخواهم برسم و الان اعتماد به نفس زيادي دارم. من هميشه از اينكه قدم به وسايل خانه نمي رسيد اذيت مي شدم". شما به عمق حیله گری در این تبلیغ توجه کنید: هر کس دستش به وسایل خانه نرسد، قدش کوتاه است و باید اعتماد به نفس خود را از دست بدهد. این فرد چه کار باید بکند، وی لاجرم بایستی برای بدست آوردن اعتماد به نفس و حل مشکل بیماری موهوم خود از داروی تبلیغ شده استفاده نماید.
مثال دوم که خیلی درد ناک تر است، تبلیغ کرمی است که سبب افزایش سایز دستگاه تناسلی در آقایان می شود. اینها برای اینکه محصول خود را به فروش برسانند در ابتدا اقدام به بیان مطالبی کاملا کذب می کنند که به هیچ وجه مبنای علمی ندارد. این نوشته را بنده از تبلیغات آنها خدمت شما ذکر می کنم: "طبق آمارهای کسب شده تقریبا 70 درصد از افراد در سراسر دنیا از کوچک بودن دستگاه تناسلی خود رنج برده و احساس حقارت می کنند (جهت اطلاع خوانندگان محترم بایستی خاطر نشان سازم که هر بیماری تعریف علمی خاص خودش را دارد، و صرف ادعای یک فرد دلیل بیماری وی نیست، این یک مسئله، مسئلة دوم این است که یک فرد خارج از فرایندهای فیزیولوژیک طبیعی نمی تواند انتظار خاصی از خودش داشته باشد، و مسئلة سوم میزان شیوع کوچک بودن دستگاه تناسلی در جوامع مختلف است، میزان شیوع مرضی این بیماری در جوامع مختلف یک در هزار است نه 70 درصد). آنها در ادامة تبلیغشان می نویسند: "کوچک بودن آلت تناسلی یک مرد اثرات بسیار بدی را در زندگی و فکر او دارد و حاصلش : افسردگی ، عدم اعتماد به نفس ، خجالتی شدن ، سرخورده شدن از روابط جنسی و نارضایتی شریک جنسی او و.... خواهد بود". در صورتیکه به هیچ وجه اینگونه نیست. آنها با تبلیغات گسترده به مردان القاء می کنند که دارای مشکل هستند، و درمان مشکل در نزد خود آنها است. با یک مختصر آگاهی و دادن اطلاعات به افرادیکه فکر می کنند دارای مشکل هستند، تقریبا اکثر قریب به اتفاق متقاعد می شوند که دارای مشکل نمی باشند. آنها در ادامه مدعی می شوند که این کرم یکی از محبوب ترین و قدرتمند ترین محصولاتی است که جهت درمان مشکلات جنسی در آقایان مورد استفاده قرار میگیرد و بیش از 10 نوع خاصیت توانبخشی جنسی دیگر نیز برای آن ذکر می کنند.
آگهی های محصولات جنسی این روزها بسیار بیش از پیش خبر ساز شده و موج تبلیغات داروهای عجیب و غریب افزایش توان جنسی در شبکه های ماهواره ای پایش به داروخانه ها هم باز شده است. افزایش این گونه تبلیغات به دلیل عدم آگاهی عمومی مردم ما از مسایل جنسی یقیناً باعث سو مصرف و مشکلات دیگری خواهد شد که به مراتب از ناتوانی های جنسی پر خطر تر است. این فروشندگان داروهای قاچاق، غیربهداشتی و تقلبی که با جان و سلامت مردم بازی میکنند با خیالی آسوده در حال جولان دادن هستند و مردم ساده لوح و نا آگاه به استفاده از این کالاها گرایش پیدا می کنند.
اگرچه تبلیغ داروها و دستگاههای رفع مشکلات جنسی از همان ابتدای راه اندازی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان آغاز شد، اما تبلیغات این داروهای از مدتی پیش نمود بسیار بیشتری به خود گرفته تا جایی که پیش تر فروشندگان کالاهای جنسی شماره تلفن های خطوط اعتباری را برای فروش محصولات خود معرفی میکردند، اما اکنون این افراد شماره تلفن های همراه و ثابت شهری را برای نمایندگان فروش خود معرفی می کنند.
البته اینکه بر همة داروهایی که از ماهواره تبلیغ می‌شوند خط بطلان بکشیم، تقریباً غیرممکن است و چه بسا یکی، دو تا از آن هزاران دارویی که هر روز از طریق برنامه‌های ماهواره‌ای فروخته می‌شوند، مشکل جنسی فردی را درمان کنند. اما نکته‌ای در این میان وجود دارد که هر کدام از ما پیش از پرداخت هزینه‌ای گزاف برای خرید این داروها و دستگاهها، باید به آن فکر کنیم و آن این است که شما مطمئنا پشیمان می‌شوید، چون شمار زیادی از مصرف‌کنندگان این داروها پشیمان هستند؛ اما پشیمانی آنها فقط به خاطر هزینه‌ای که پرداخته‌اند نیست بلکه گاها به خاطر عوارض خطیری است که مبتلا به آنها شده اند.
در اینجا لازم است مختصری در مورد "اثر دارو نما" در درمان اختلالات جنسی اشاره کنم. "دارو نما" در اصطلاح به داروئی گفته می شود که هیچگونه مادة موثره ای ندارد و بیمار نیز از آن آگاه نیست. مثلاً یک کپسولی درست می کنند که فقط حاوی قند می باشد و آنرا به عنوان داروی درمان یک بیماری خاص، به بیمار تجویز می کنند. حدود 20-15 درصد از بیمارانیکه مبتلا به اختلالات جنسی هستند، اگر دارونما استفاده کنند، اظهار می دارند که مشکلشان بهبود پیدا کرده است. این همان "اثر دارو نما" است و شما اگر مواجه با این موضوع شدید که دوست و آشنای شما اظهار می دارد که با مصرف فلان دارو که در ماهواره تبلیع می شود مشکلش حل شده است، حتماً به این "اثر دارو نما" فکر بکنید. در این میان افرادی هستند که هیچ‌ یک از هشدارها را دربارة عوارض خطرناک داروهای ماهواره‌ای جدی نمی‌گیرید یا باور نمی‌کنند. فرض کنیم یکی از خوانندگان این نوشته از آنهایی باشد که هیچ‌ یک از هشدارها را دربارة عوارض خطرناک داروهای ماهواره‌ای جدی نمی‌گیرد یا باور نمی‌کند، اینگونه افراد باید دست کم به این پرسش‌ها بیشتر فکر کنند: حتماً می‌دانید اختلالات جنسی علل گوناگون دارد و بسته به آن دلایل، راه درمان آنها در افراد مختلف کاملاً متفاوت است، پس چگونه ممکن است پزشکی از پشت صفحة تلویزیون، بیماری را ویزیت کرده و برای او دارو تجویز کند؟ آیا این روش به کلاهبرداری نزدیک نیست؟ تشخیص صحیح نوع اختلال جنسی نیازمند آزمایشات و گاهاً بررسیهای پاراکلینیک دقیق است. در این چارچوب ما موارد مصرف نادرست که در هیچ ‌یک از منابع علمی تأیید نشده اند را داریم و تبلیغاتی که برای مصارف کاذب و بازاری، مردم را هدایت می‌کنند را می ‌بینیم. اینجا نقش کارشناسان و متخصصان که بهترین مشاوران مردم هستند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. علاوه از آن، در این میان هرچه رسانه‌های واقعی با تبلیغات درست و تخصصی فعالیت بیشتری داشته باشند، نفوذ و رسوخ رسانه‌های منفی هم کاهش پیدا می‌کند. البته تأکید می‌کنم که همة تبلیغات جنبه نادرست ندارند و تلفیقی از درست و نادرست با هم هستند و چون عامة مردم امکان تشخیص و قضاوت درست پزشکی ندارند، این جنبة مثبت تبلیغات را به جنبه‌های نادرست تعمیم می‌دهند و گول این تبلیغات و ادعاهای کاذب را می‌خورند.
توانبخشی جنسی دروغ هاي بزرگ يك رسانه نوين است. شبکه های ماهواره ای اینطور القاء می کنند که هر محصولي كه در آن سوي آب ها تولید می شود، حتماً داراي كيفيت خوبي بوده و مشکل شما را بطور تضمینی حل می کند، یا به عبارت دیگر: مرغ همسايه غاز است. من به جرأت می توانم بگویم كه حتي درصدی از افزايش آمار طلاق در كشور نتيجه فعاليت شبكه هاي ماهواره اي است، این شبکه ها بشدت نرمهای جنسی را در جامعه به هم ریخته اند. جامعه نيازمند اتاق فكري براي واكسيناسيون اجتماعي است چرا كه جوانان و زوجها نياز به آموزش وسیع دارند و در مقابل روش هاي غلط ترويج شده از سوي ماهواره ها بايد با روش هاي علمی آموزش رفتار به مبارزه با آنها رفت. البته فراموش نكنيم دروغ هر چه بزرگتر باشد امكان تأثیر آن هم بيشتر است. بنابراين شبكه هاي ماهواره اي با دروغ هاي بزرگ خود مخاطبان و مشتريان بيشتري جذب مي كنند كه بايد با آن مقابله و برخورد جدي شود.
امروزه آنچه که بیش از پیش موضوع مصرف كالاهاي جنسی را با اهميت مي سازد دو نكته است : نخست آنكه رواج استفاده از آنها به دليل حجم وسیع تبلیغات و سهولت دسترسي و نيز بدليل تنوع و جذابيت برنامه ها، از قشرهاي مرفه به عموم جامعه و از كلان شهرها به شهرهاي كوچك، شهرستانها و حتی روستاها کشیده شده است، دوم آنكه بر خلاف اينترنت، محصولات شبكه های ماهواره ای غالباً در جمع خانواده و در محافل خانوادگي و جمعی عرضه مي شوند و اين بدان معنا است كه استفاده از اين كالاها در فضاي جمعی و خانوادگی مشروعيت مي يابد و در خانواده مهر تاييد مي خورد و توسط شبكه اي از مفاهيم توجیه، و حمايت مي شود .
پاسخ در ۱۴/بهمن/۱۳۹۲ ۲۲:۳۱:۵۳ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+3 امتیاز
1 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۶/بهمن/۱۳۹۲ ۱۴:۲۴:۴۸ در ساير موضوعات از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۶/بهمن/۱۳۹۲ ۱۴:۴۱:۰۵ در ساير موضوعات از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
+7 امتیاز
1 پاسخ
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۰/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۲۴:۵۷ در مردان از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
???????
...