Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  تبلیغات جنسی در ماهواره - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۳۶۵ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

تبلیغات جنسی در ماهواره

+4 امتیاز
سلام

وقتی تبلیغات ماهواره ای را در زمینه مسائل جنسی میبینم درمان بسیاری از مشکلات خود را در آن جستجو میکنم آیا این تبلیغات صحت دارد؟
پرسش ۱۶/بهمن/۱۳۹۲ ۱۴:۲۴:۴۸ در ساير موضوعات از حمیدرضا (10,190 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز

رآگهی‌های محصولات جنسی این روزها بسیار بیش از پیش خبر ساز شده و موج تبلیغات داروهای عجیب و غریب افزایش توان جنسی در شبکه‌های ماهواره‌ای حتی پایش به داروخانه‌های داخل کشور هم باز شده است. افزایش این گونه تبلیغات به دلیل عدم آگاهی عمومی مردم ما از مسایل جنسی به طور قطع باعث سوء مصرف و مشکلات دیگری خواهد شد که از مشکلات جنسی پر خطر تر هستند. این فروشندگان داروهای قاچاق، غیر بهداشتی و تقلبی که با جان و سلامت مردم بازی می کنند با خیالی آسوده در حال جولان دادن هستند و مردم ساده لوح و نا آگاه به استفاده از این داروها گرایش پیدا می کنند، حال اینکه برای درمان ضایعه و مشکلات سلامتی که برای ایشان با مصرف دارو پیش آمده، باید هزینه های بسیار کلانتری را صرف کنند و گاه این مشکلات جسمانی و سلامتی قابل درمان نیز نیستند. طبیعی است در این شرایط چون عامة مردم دسترسی به کارشناسان و متخصصان ندارند، عملاً منبع کسب اطلاعشان رسانه‌های ماهواره‌ای یا مجلات زرد خواهد بود که اکثر داروهای غیرمجاز و ممنوع از طریق همین رسانه‌ها تبلیغ می‌شوند. در این چارچوب ما موارد مصرف نادرست که در هیچ‌یک از منابع علمی تأیید نشده را داریم و تبلیغاتی که برای مصارف کاذب و بازاری، مردم را هدایت می‌کنند می‌بینیم, مثلاً تبلیغ در مورد فراورده‌ای که می‌تواند از نظر آرایشی - بهداشتی فرد را چند دهه جوان‌تر کند یا قدرت جنسی یا انرژی بالایی را برای فرد به همراه داشته باشد. در این میان هرچه رسانه‌های واقعی با تبلیغات درست و تخصصی فعالیت بیشتری داشته باشند، نفوذ و رسوخ رسانه‌های منفی هم کاهش پیدا می‌کند. البته تأکید می‌کنم که همه تبلیغات جنبه نادرست ندارند و تلفیقی از درست و نادرست با هم هستند و چون همة مردم امکان تشخیص و قضاوت درست از نادرست را ندارند، این جنبة مثبت تبلیغات را به جنبه‌های نادرست تعمیم می‌دهند و گول این تبلیغات و ادعاهای کاذب را می‌خورند. به هر حال چیزی که نتیجۀ اصلی این تبلیغات و بازاریابی است، روی دسته‌ای از محصولات است که بیشترین عایدی اقتصادی را دارد ولی از نظر علمی پوچ است. آنچه موضوع بالابردن آگاهی مردم در مورد مسائل جنسی را با اهميت مي سازد دو نكته است: نخست آنكه رواج استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت به دليل حجم وسیع تبلیغات و سهولت دسترسي و نيز بدليل تنوع و جذابيت برنامه‌ها، از قشرها ي مرفه به عموم جامعه و از كلان شهرها به شهرهاي كوچك و روستاها، توسعه یافته است؛ دوم آنكه بر خلاف اينترنت ، محصولات شبكه ماهواره‌ای غالباً در جمع خانواده و در محافل خانوادگي و گروهي عرضه مي شوند و اين بدان معنا است كه استفاده از اين كالاها در فضاي گروهي مشروعيت مي يابد و در خانواده مهر تأييد مي خورد و توسط شبكه‌اي از مفاهيم حمايت مي شود. شرکت‌های تجاری فراملی که امکان استفاده از تکنولوژی ارتباطات جهانی را دارا هستند، این قدرت را نیز دارند که افکار عمومی مردم جهان از کشورهای مختلف و با فرهنگ‌های متفاوت را به سوی دلخواه سوق دهند. آنها با قدرتی که دارند سعی در القاء امیال خود دارند و تلاش می‌کنند که از نمادها و نشانه‌هایی در برنامه های خود استفاده کنند که یک برداشت واحد از آن بشود.

کلاً در تبلیغات ماهواره‌ای به سه فن مهم و رایج در جهان متوسل می شوند، که یکی از ارکان مهم آن جاذبه‌های جنسی است. این سه رکن عبارتند از: توسل به شوخی، جاذبه‌های جنسی و تکرار هر چه بیشتر پیام.
تبليغات کالاهای جنسی در شبكه هاي ماهواره‌ای فارسي زبان در حالي است كه اثری از این تبليغات واهی در كانال هاي اروپايي و آمريكايي دیده نمی شود چون خریداری ندارد. رسیدن به موفقیت در امر جهت دهی به افکار عمومی یک جامعه كار آسانی نیست. باید تصمیم هایی كه در این مورد گرفته می شود به صورت پله پله و آجر روی آجر باشد تا بتوان دیوار بلندی ساخت. برای مقابله با آثار سوء تبلیغات ماهواره‌ای بایستی با شگرد آنها آگاهی داشت. مغزهای متفکر پشت شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌ها برای افکار عمومی جوامع برنامه ریزی علمی دارند. آنها معتقدند: 1. باید خصوصیات مردمان جوامع مختلف را بشناسیم و بدانیم اهدافمان چه كسانی هستند و چه می خواهند 2. آنها را تقسیم بندی كنیم، چون مردمان، گروه‌های اجتماعی نامتجانسی هستند 3. اطلاعات علایق، سلایق و اولویتهای جامعه را باید حتماً داشته باشیم 4. و بالاخره جایگاه یابی کنیم، به این معنا كه جایگاه اقشار مختلف جامعه کجاست؟ علاوه از موارد فوق, از دیدگاه جامعه شناسی توجه به فرهنگ و خرده فرهنگ مردم جامعه برای امر جهت دهی افکار عمومی از منظر شبکه های ماهواره ای از ضروریات به شمار می رود، چون تمایلات مردم، ارزش‌ها، هنجارها و باورداشت های مردم مشخص می کند که چه نوع کالائی برای آنها تبلیغ شود.
اتفاقی که جدیداً افتاده و بسیار تعجب آور است، این است که به تازگی محصولات محرک جنسی در ایران به فروش می رسند! این محصولات شامل آدامس، شکلات، انگشتر، گردنبند، عطر و غیره است.
شاید شما پیش خود بگویید این ها برای استفادة همسران است. ولی اینطور نیست. این محصولات در سایت ها و شبکه های فارسی زبان ماهواره ای تبلیغ می شوند. که من تعدادی از تبلیغ ها را ذکر می کنم که خود شما متوجه شوید که چقدر جامعة ما آسیب پذیر شده‌است:
آدامس تحریک کنندۀ جنسی فوق قوی ......، فقط با یک آدامس شریک جنسیتان را بدون اینکه متوجه شود تحریک کنید و از رابطة خود لذت ببرید. با تعارف هر آدامس جنس مخالف را به طرف خود تحریک کنید و از رابطة خود لذت ببرید.
شکلات تحریک کنندۀ قوای جنسی ....، تنها شکلات تقویتی و تحریک کنندۀ قوای جنسی، عطر محرک ... ویژۀ خانمها،
بهترین محرک جنسی برای خانم‌هایی که عاشق جذب شدن مردان و زوم شدنشان روی رایحه آنهاست می‌باشد. در ادامة این تبلیغ آمده است: این عطر با اثر گذاری بر سیستم عصبی و واکنش هورمونی پر فروش ترین رایحه محرک جنسی جهان شناخته شده است. تعداد اینها بسیار بسیار زیاد است و من بعلت مراعات عرف جامعه تعداد بسیار اندکی از این تبلیغات را خدمت شما عرض کردم. این تبلیغات واهی و پوچ، ضمن اینکه عرف جامعه را بشدت بهم می ریزند، سالیانه صدها میلیون تومان عایدی برای گردانندگان و فروشندگان دارند.
شگرد اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای در تبلیغ کالاهای جنسی ابتدا القاء این مسئله است که مخاطب دارای مشکل بوده و باید دنبال درمان آن باشد، و رفته رفته با تکرار آن مخاطب قبول می کند که دارای مشکل جدی در روابط زناشوئی است و شاید سایر مشکلات زندگی وی ناشی از این باشد، خوب حالا چکار کند؟ چاره‌ای ندارد جز قبول مصرف کالائی که تبلیغ می شود، ولی با مصرف آن هیچوقت به ایده آلهائی که در ذهن خود متصور است نمی رسد، و رفته رفته نه تنها مشکلات زندگی مخاطب بر طرف نمی شوند، بلکه عوارض و تبعات سوء بیشتری در شئونات مختلف زندگي وی به جاي مي گذارد كه مهمترين آن فشارهاي رواني است كه خود مايۀ بسياري از ناهنجاريهاي فردي و اجتماعي است. بايد اذعان كرد كه حتي تبليغات عادي و عاري از ترفندهاي موذيانه نيز غالباً موجبات تحريك اعصاب و هيجان زدگي را فراهم مي كند، وضعيت مصيبت بار و ويران ساز زماني روي مي دهد كه انسان در مقابل تهاجم انواع تبليغات فريبكارانه قرار مي گيرد. بديهي است كه اثرات تخريبي تبليغات برحسب درجه مقاومت اشخاص و ميزان قدرت دفاعي آنها متفاوت است. اما به هر حال همگان اگر نه يكسان ولي در معرض تأثير پذيري آن قرار دارند.
تبلیغات همیشه بوده، ولی اخیراً اصطلاحی تحت عنوان تبلیغات نوین بکار برده می شود، منظور این است که این روشهای نوین تبلغاتی نیازمند روشهای نوین اطلاع رسانی و آگاهی دادن هستند. منظور از تبليغات نوين، تبليغاتي است كه در یک دهة گذشته رايج بوده و تقريباً در همة اين مدت، روندي فزاينده را طي كرده است. به عبارتي ديگر، تبليغات با آنكه سابقه‌اي به درازاي تمدن بشري دارد اما در اين اواخر، هم دامنۀ حضور و كاربرد آن افزايش يافته و هم نقش آن در باز توليد ساختار اجتماعي كلان، افزایش یافته است. تبلیغات نوین خصوصیاتی به شرح زیر دارند:
1. هر جامعه ای نیازمند نوع و روش تبلیغ مخصوص بخود است.
2. همیشه باید پنهان كاري کرد و مطالب را وارونه عرضه نمود.
3. باید ذهن آحاد جامعه را شكل داد، با تععین ذائقه یک ملتی می توان آنها را تحت سلطه گرفت.
4. باید الگوهای رفتاری جدیدی برای ملتها ساخت.
بدين ترتيب مي توان گفت عملكرد تبليغات نوين، همانا ساخت فرهنگ، نهادسازي اجتماعي از طريق ايجاد فرهنگ است كه به جاي مشاركت واقعي مردم، عملاً از سوي عاملين تبليغ انجام مي گيرد. همان گونه كه در مهندسي، پل ها و جاده ها ساخته مي شوند، تبليغات گر جديد نيز سازه هاي افکار عمومی و خطوط انديشه و عمل اجتماعي را مي سازد. از اين رو تبليغاتچي بايد فهم دقيقي از مردم و چگونگي رفتار آنها در یک جامعۀ بخصوص داشته باشد. در واقع تبليغات نوين براساس تحليل روان شناختي و جامعه شناختي استوار است.

 

پاسخ در ۱۶/بهمن/۱۳۹۲ ۱۴:۳۱:۳۰ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+3 امتیاز
1 پاسخ
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۴/بهمن/۱۳۹۲ ۲۲:۳۱:۰۶ در ساير موضوعات از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۶/بهمن/۱۳۹۲ ۱۴:۴۱:۰۵ در ساير موضوعات از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
???????
...