Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  انزال زود رس اولیه - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۰۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

انزال زود رس اولیه

+4 امتیاز
سلام

جوانی هستم 30 ساله که به تازگی ازدواج کرده ام با همسرم سر مسائل زناشویی مشکل دارم مبتلا به انزال زودرس هستم راهنمایی کنید چه کنم؟
پرسش ۲۴/بهمن/۱۳۹۲ ۱۴:۰۹:۳۱ در مردان از حمیدرضا (10,190 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز

 

   اختلالات جنسی شایع در مردان را می توان به سه دستة بزرگ تقسیم کرد: اختلال در میل جنسی، اختلال در نعوظ، و اختلال در انزال. خود اختلال در انزال سه نوع شایع دارد که عبارتند از: انزال زودرس، انزال دیررس و عدم انزال. انزال زودرس شایعترین اختلال جنسی در مردان است. تقریبا از هر 3 نفر مرد، یکی از آنها دچار انزال زودرس می باشد. انزال زودرس می تواند ضمن ایجاد مشکل شدید در روابط زناشوئی، تبعات اجتماعی و خانوادگی شدید نیز به همراه داشته باشد. متأسفانه کم نیستند بیمارانیکه به پیشنهاد دوستان و اطرافیان برای درمان مشکلشان از مواد مخدر استفاده می کنند و رفته رفته دچار اعتیاد تمام عیار می شوند و باز متأسفانه گاهاً مشکل انزال زودرس سبب اختلال در روابط زن و شوهر و منجر به طلاق می گردد.

در ابتدا می خواهم توضیح مختصری از فرایند فیزیولوژی انزال در مردان جهت آگاهی خوانندگان محترم داشته باشم. انزال یک پدیده ای است که در آن سیستم عصبی مرکزی و محیطی دخیل می باشند. نقاط مختلفی از مغز در یک رابطة نزدیک با یکدیگر هماهنگ عمل می کنند تا یک انزال طبیعی در مرد اتفاق بیفتد. هر عاملی که سبب ایجاد اختلال یا آسیب در سیستم عصبی مرکزی یا محیطی گردد، می تواند منجر به ایجاد اختلال در فرایند انزال شود. مثلاً در بیمارانیکه به مدت طولانی دچار دیابت یا همان مرض قند هستند، اعصاب محیطی بدن ممکن است دچار آسیب شوند، و در تعدادی از این مردان ما پدیدة انزال پس گرد را خواهیم داشت، که در آن، هنگام انزال مایع منی داخل مثانه ریخته و بعداً با ادرار دفع می شود. در کنترل انزال یک عده واسطه‌های عصبی عمل می کنند، که مهمترین آنها سروتونین می باشد. سروتونین اثر مهاری بر روی انزال دارد. موقعی که آستانة تحریک در مغز به میزان لازم می رسد، انزال اتفاق می افتد. اگر ما میزان سروتونین را در مغز بالا ببریم، انزال به تأخیر خواهد افتاد. از این مکانیسم برای درمان انزال زودرس استفاده می شود، که در سطور بعدی به آن اشاره خواهد شد.

اگر با مشکل انزال زودرس برخورد صحیح نشود می تواند منجر به عواقب ناخواستة جدی گردد. مردانیکه دچار انزال زودرس هستند، رضایت آنها از روابط زناشوئی اندک است، اعتماد به نفس جنسی آنها کاهش می یابد، و سعی می کنند از برقرار کردن رابطة زناشوئی فرار کنند. گاهاً آن منجر به افسردگی و مشکلات فی ما بین با همسر می گردد. همسران مردانیکه انزال زودرس دارند، بیشتر مبتلا به عدم رضایت جنسی و عدم ارضاء و استرس فردی می شوند.

اصولاً برخورد مناسب با هر بیماری ازجمله انزال زودرس، متشکل از تشخیص صحیح، و درمان مؤثر و بی خطر است. در مواردیکه شیوع یک بیماری در جامعه زیاد است، افزایش دادن آگاهی مردم اهمیت بسیار زیادی دارد. هر بیماری دارای تعریف علمی مخصوص به خود است که متخصص مربوطه آنرا می داند. ممکن است افراد مختلف تعریف خاصی در ذهنشان باشد و یا اینکه انتظارت متفاوتی از خود داشته باشند، ولی این دلیل وجود بیماری نیست و متأسفانه تعدادی از کمپانیهای سود جو از همین مورد سوء استفاده کرده و از جیب بیماران خود ساخته، سود چند صد میلیون دلاری در سال دارند. برای آگاهی خوانندگان محترم، ابتدا از تعریف علمی بیماری شروع می کنیم. انزال زودرس به انزال زودتر از دو دقیقه پس از دخول که در بیش از 90 درصد روابط زناشوئی اتفاق بیفتد اطلاق می شود و آن در صورتی است که فرد نزدیکی مرتب و منظم داشته باشد، این بدین معنی است که اگر تواتر روابط زنانشوئی کم، مثلاً در ماه یکبار و یا حتی کمتر از آن باشد، نمی توان در مورد اینکه فرد دارای انزال زودرس است یا نه، قضاوت دقیق کرد. تعریفی که اینجا از انزال زودرس بعمل آمد، اهمیت خیلی زیاد دارد و پزشک بایستی نسبت به بررسی و درمان مردانی اقدام نماید که در تعریف علمی می گنجند.

خود انزال زودرس 2 نوع است. یکی نوع اولیه است که فرد از بدو زندگی زناشوئی دارای انزال زودرس می باشد، و دیگری ثانویه است، بدین معنی که بیمار پس از یک دوره روابط زناشوئی طبیعی، دچار انزال زودرس می شود. پس از اینکه مشخص شد که یک مردی طبق تعریف علمی دارای انزال زودرس می باشد، نبایستی بلافاصله دست به قلم شد و به بیمار دارو تجویز کرد. پدیدة انزال زودرس نیاز به یررسی دقیق توسط پزشک متخصص در زمینة اختلالات جنسی دارد که در ابتدا با اخذ یک شرح حال دقیق و صحبت با بیمار شروع می شود. گاهاً هنگامیکه با بیمار صحبت می شود، متوجه می شویم که یک عده مشکلات دیگر هستند که بصورت انزال زودرس تظاهر نموده‌اند ودر حقیقت فرد دارای انزال زودرس نمی باشد. مثلاً مشکلات عاطفی ما بین زن و شوهر گاهاً بصورت انزال زودرس خود نمائی می کنند، یا اینکه مرد دارای اختلال در نعوظ به شکل عدم توانائی در تداوم آن می باشد، و برای اینکه این عدم توانائی در ابقاء نعوظ مشکل ساز نشود و یا آشکار نگردد، فرد وقوع انزال را عمداً تسهیل می کند. در این موارد باید به ریشة مشکل پرداخت و آنرا برطرف کرد. علاوه از موضوعات فوق الذکر، یک عده بیماریها هستند که می توانند سبب انزال زودرس شوند، و درحقیقت در صورت امکان باید عامل اولیه درمان شود که بدنبال آن، عارضة ثانویة بیماری که همان انزال زودرس است نیز درمان خواهد شد. 

 

پاسخ در ۲۴/بهمن/۱۳۹۲ ۱۴:۱۰:۰۳ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۴/بهمن/۱۳۹۲ ۱۴:۰۴:۰۳ در مردان از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۲ ۱۲:۵۸:۱۹ در مردان از محسن63 (120 امتیاز)
+7 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۴/تیر/۱۳۹۳ ۰۷:۵۲:۳۸ در مردان از aallii (250 امتیاز)
+7 امتیاز
1 پاسخ
+5 امتیاز
1 پاسخ
???????
...