تصحیح کمبود وزن - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۶,۲۸۸ پرسش
    • ۵,۰۲۴ پاسخ
    • ۳۴۰ نظر
    • ۲۹,۳۳۳ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه نزدیکی خودارضایی برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش خارش موهای قاعدگی ریزش-مو شیرخوار ادرار پرده-بکارت رشد-نوزاد جنین در و حساسیت ناباروری لکه-پوستی وزن واژن افسرده دیابتی تیروئید پستان لکه-بینی سلامت-جنسی پوست موی-زائد قلبي طول-آلت-تناسلی رحمی سونوگرافی انزال-زودرس از اختلال-نعوظ تخمدان کیست-تخمدان استرس تکرر-ادرار درد-بیضه سرفه جنسي لاغری خشکی-پوست نوزاد عرق-کردن جوش-صورت پریود-نامنظم برنامه-مادر-کودک-تندرستی قد تیرویید چاقی سوزش-ادرار اضطراب سقط عوارض-دارو های جلوگیری بلوغ منی زناشویی داروهاي سرطانی خونریزی-رحمی جلوگیری-از-بارداری فشار-خون مثانه جای-جوش واریکوسل معده تهوع چین-و-چروک قرص-ال-دی تپش-قلب رژیم-غذایی زخم اختلالات-اضطرابی کاهش-وزن - صرع افزایش-وزن ورزشی خونی پروستات ناباروری-مردان ترشحات-واژن بیماری مقعد اسپرم خلط کمر-درد کم-کاری-تیروئید ام-اس زگیل-تناسلی کودکانتان

تصحیح کمبود وزن

+10 امتیاز
دختری 22 ساله دارم که با توجه به این که قدش در حدود 1/68 سانتی متر بوده و وزنش نیز 50 کیلو می باشد. در حدود 3 ماه است که از لاغر بودنش ناراضی بوده و برای افزایش وزنش دوست دارد تا از مکمل های  گیاهی موجود در عطاری ها استفاده کند البته بنده از این بابت خیلی نگران هستم. فرزندم با این که آزمایش تیروئید داده و پزشک سلامتی اش را تایید کرده ولی با مصرف هر نوع غذا و یا تنقلاتی وزنش افزایش پیدا نمی کند. خواهش می کنم توصیه های لازم را در این زمینه بفرمایید.
پرسش در تغذیه و سلامت از یاسمن (1,160 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد از admin

2 پاسخ

+5 امتیاز
 
بهترین پاسخ
سلام:

افزایش وزن به طور سالم کار دشواری نیست و می‌توان با تغذیه درست به آن دست پیدا کرد اما استفاده از داروهای غیر استاندارد که به توصیه افراد غیر پزشک آسیب رسان و بعضا خطرناک است.بیشتر مردم در سراسر جهان نگران اضافه وزن خود بوده و درصد کمی نیز از لاغری رنج می‌برند و درصدد اضافه کردن وزن خود هستند.

همان طور که چاقی خطرناک است، لاغری زیاد هم ممکن است افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های متعدد کند که یکی از آن‌ها ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است و بدن را مستعد ابتلا به عفونت‌ها و مشکلات می‌کند. علاوه بر آن بیماری افراد لاغر نسبت به بقیه دیرتر بهبود پیدا می‌کند. فردی که 10 تا 20درصد زیر وزن نرمال و طبیعی متناسب با قد قرار می‌گیرد، کم وزن تلقی می‌شود.

 برخی از دلایل کم وزنی استرس، کمبود خواب، تغذیه نامناسب، قرارگرفتن در معرض آلاینده‌ها و نداشتن فعالیت جسمی است.مطلبی که یادآوری آن ضروری است این است که برای افزایش وزن نیز همانند کاهش آن نباید به روش های غیرمفید متوسل شوید بلکه برای رسیدن به وزن متناسب نیز باید از موادغذایی مفید و ضروری استفاده کنید. قبل از هر اقدامی باید به پزشک مراجعه کنید تا از نظر مشکلات داخلی، غددی، هورمونی و.... در صورت وجود اطلاع حاصل شده و درمان شود. در مرحله بعد از توصیه های غذایی استفاده شود.

به چند روش خانگی در این مورد توجه کنید:

* اولین کاری که باید انجام داد، رعایت یک رژیم غذایی متعادل است . تعادل در مصرف کردن پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌ها (مانند اشباع نشده، روغن زیتون، روغن کانولا، پسته، بادام و گردو) است.

* نیازی نیست موادغذایی سرشار از چربی و یا شکر مصرف کنید. بلکه روی موادغذایی سرشار از کالری، ویتامین و مواد معدنی تمرکز کنید.

* حتما 3 وعده اصلی غذا یعنی صبحانه، ناهار و شام بخورید از هیچ کدام از وعده ها نباید صرف نظر کنید.

* نیم ساعت قبل و پس از وعده غذایی از مصرف نوشیدنی پرهیز کنید زیرا خوردن مایعات بیش از حد باعث ایجاد سیری و کاهش اشتها می‌شود.

* به جای استفاده از یک نوع آب میوه از مخلوط آب میوه‌ها که حاوی کالری بیشتری است، مصرف کنید.

* هرچند مصرف چربی بیش از حد برای افزایش وزن سالم توصیه نمی‌شود اما باید چربی‌های مفید مانند میوه مغزدار، آووکادو، زیتون و ماهی‌های چرب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

*پروتئین‌هایی را مانند تن ماهی، سینه مرغ، بوقلمون، گوشت‌های بی چربی، میوه و سبزی که برای ایجاد توده عضلانی موثر است در رژیم غذایی خود بگنجانید.

*تحت نظر یک متخصص به ورزش که یکی از بهترین رو‌ش‌های تناسب وزن است بپردازید.

* مصرف شیر به خصوص فاقد چربی را بالا ببرید. شیر حامل پروتئین زیاد و موادمغذی لازم است.

* از موادغذایی و نوشیدنی‌های بدون کالری مانند نوشابه‌های رژیمی، قهوه تلخ و چای پرهیز کنید.

*در حداقل یک وعده غذایی کربوهیدرات مانند سیب زمینی، برنج، ماکارونی، نان مصرف کنید.

* یکی از موثرترین و آسا‌ن‌ترین روش‌های افزایش وزن مصرف شیرموز است.

*روزی 3 عدد موز و همچنین شیر یا ماست مصرف کنید.

* روزی یک لیوان شیر با یک قاشق غذاخوری عسل میل کنید.

* خوردن انبه و یا شیر انبه را به طور روزانه نیز در برنامه غذایی خود قرار دهید.

پاسخ در از Dr.Khatami (82,650 امتیاز)
انتخاب از S.Dolati
+3 امتیاز

سلام،

ابتدا باید سالم بودن فرد به تایید برسد (عدم وجود مشکلات هورمونی، اختلالات گوارشی و ..).

با فرض اینکه فرد سالم است؛ باید رژیم های پر کالری مصرف کند و در کنار آن فعالیتهای بدنی مناسب هم انجام دهد، ممکن است رژیم های پرکالری یا تمرینات ورزشی مختلفی توسط افراد غیر متخصص توصیه شود که ممکن است برای سلامت قلب و عروق یا سیستم عضلانی - اسکلتی مضر باشند.

پس برای دستیابی به یک مجموعه مناسب که تمام این موارد را شامل شود بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت نمایید.

پاسخ در از DrRoham (23,010 امتیاز)
???????
...