Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  شیوع نرمی مفاصل - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۳۶ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

شیوع نرمی مفاصل

0 امتیاز
سلام.ظهرتون بخیر. آقای دکتر می خواستم بدونم نرمی مفاصل چه میزان شیوع دارد؟ و می خواهم بدانم که مسئولیت دامنه حرکتی مفاصل دقیقاً با کدام بخش و کدام اجزاء این ساختار پیچیده است؟ ممنون از سایت عالیتان.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۰۶:۰۶:۴۹ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از hoori (160 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
بیماری بسیار شایعی است در جوامع مختلف بسیار متغیر است چرا که یک بیس ژنتیکی دارد یعنی یک پایه ژنتیکی دارد هر چقدر ژن در یک جامعه بیشتر باشد بیشتر می شود و در جامعه ای کمتر باشد کمتر می شود ولی به طور متوسط حداقل 10 تا 15% مردم به این بیماری مبتلا هستند. پس بیماری نسبتاً بیماری شایعی است خیلی ها نمی دانند و تا آخر عمرشان هم متوجه نمی شوند برای اینکه فرم های خیلی خیلی خفیف را مبتلا هستند ولی بعضی ها بعد از یک مدت که سنشان رفت بالاتر حالا در 5 سالگی و بعضی ها در 40 سالگی و دریک زمانی براساس شدتش یواش یواش عوارض نرمی مفاصل در افراد ممکن است ظاهر بشود. و یادتان باشد چون در بعضی از جاها خیلی بیشتر است مثلاً خوب خود این پرتحرکی مفاصل می تواند به عنوان یک شغل هم باشد مثلاً ژیمناست ها چیزی حدود 50 درصد نرمی مفاصل دارند این نشان می دهد که ژیمناستی موفقتر است که نرمی مفاصل داشته باشد و پرتحرکی مفاصل داشته باشد برای همین خیلی از افرادی که این بیماری را دارند می روند و ژیمناست می شوند و چقدر هم موفقند و می روند به آنهایی که دیدید در سیرک ها بازی می کنند و خودشان را گلوله می کنند اینها آن افرادی هستند که خیلی پرتحرکی مفاصل شدید دارند.
خیلی راحت در مفاصلی مثل شانه و اینها خیلی از مواقع ممکن است استخوان باشد و در آرنج مخصوصاً استخوان می تواند این دامنه را خیلی خوب مشخص کند ولی کافی نیست حتماً آن عناصر نگه دارنده در اطراف مفصل لازم است و تمامی مفاصل در بدن یک چیزی به نام کپسول مفصلی دارند این کپسول مثل یک کیسه استخوان بالا و پایین را در خودش می گیرد و محکم به استخوان متصل می شود شاید کپسول مفصلی در قرار مناسب مفصلی خیلی مهم باشد اما عضلات هم نقش بسیار کلیدی در قرار مناسب مفاصل دارد شما می توانید با یک مثال اهمیت عضلات را متوجه بشوید چرا برای اینکه اهمیت دارد در این بحث به خاطر اینکه افرادی که نرمی تاندون دارند نرمی تاندون یک مشکل ژنتیکی از لحاظ ژنی این تاندون ها و این کپسول مفصلی ساختمان کلاژنی آن دچار اشکال است اینها باید بدانند که با تقویت عضلات می توانند بر این نقیصه فائق بشوند. چه مثالی شما صبح از یک سکوی یک متری می پرید می آیید پایین چه اتفاقی می افتد؟ هیچ اتفاقی نمی افتد راهتان را می گیریدو می روید ولی شب از یک جوی 10 سانتی متری ناغافل پایتان می آید پایین چه اتفاقی می افتد؟ می بینید که یک پای بادکرده و یک زانوی بادکرده دارید. چرا؟ برای اینکه عضلات بدن را وقتی که فرد می پرد در یک قرار مناسب قرار می دهد و اجازه نمی دهد که مفاصل فشار به آنها بیاید و بد نیست بدانید غالب سرعتی که ما برای انرژی ما که برای جلورفتن صرف می کنیم صرف کاهش سرعت ما می شود، صرف دیسیریشن؟ یا همین کاهش می شود. شما همین مثال پریدن را نگاه کنید وقتی که می پرید اول از همه نوک پنچه هایتان می آیید بدن و کمر و اینها و زانو همه خم است و بعد یواش یواش بلند می شوید و می آیید زانویتان را صاف می کنید و پاشنه را می گذارید زمین کمر را صاف می کنید یعنی تمام این عضلات تا این لحظه منقبض هستند و اجازه نمی دهند سرعت شما را کم کنند برای همین عضلات نقش بسیار کلیدی در قرار مفاصل دارد ولی اشکالی که در افراد نرمی مفاصل دار است این است که تاندون ها و لیگامانها آن ساختمان کلاژنشان دچار اشکال است به قول معروف یک کشی که خیلی کش می آید در مفاصل اطرافش قرار می گیرد.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۰۶:۰۷:۳۴ از dr.jawaheri (5,480 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۵۳:۱۸ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از nini1 (150 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۰۶:۴۲:۰۷ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از jooli (140 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۸/بهمن/۱۳۹۳ ۱۵:۲۸:۱۲ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از ب12 (600 امتیاز)
???????
...