Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  میزان شیوع پوکی استخوان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۴۷ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

میزان شیوع پوکی استخوان

0 امتیاز
درود.آقای دکتر لطفا توضیحی در مورد پوکی استخوان بدهید؟ و چه میزان در جامعه ما شیوع دارد؟ممنونم از سایت خوبتان.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۵۳:۱۸ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از nini1 (150 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
به هر حال استخوان های ما باید از یک تراکمی برخوردار باشند و وقتی که آن تراکم لازم را نداشته باشند قاعدتا آن را پوکی استخوان می نامیم. در حقیقت آن قسمتی که باید کلسیم روی بافت زمینه ای استخوان بنشیند و استخوان ها را محکم کند و از حالت شکنندگی در بیاید را پوکی استخوان می نامیم. برداشت معمولی مردم هم همین است به هر حال کسی که می گوید زمین که می خورم با یک ضربه کوچک استخوانم می شکند مشخص می شود که استخوان از تراکم لازم برخوردار نبوده است.
متاسفانه یکی معضلات کشور در بحث سلامت بحث پوکی استخوان است. علت آن هم این است که سن جامعه دارد بالاتر می رود. بیماری هایی هم که علامت ندارند فرد خیلی احساس مشکل نمی کند چون علامت ندارد فکر می کند که اوضاع خوبی دارد و متاسفانه گاهی یک ضربه کوچک شکستگی ناحیه لگن را ایجاد می کند و بعد هم تبعات زیاد و زمین گیر شدن و هم هزینه درمانی نسبتا بالایی دارد در آخر فرد آن حسی که قبلا داشته است را نخواهد داشت. گاهی اوقات در اثر پوکی استخوان ممکن است شکستگی هایی در ناحیه ستون فقرات ایجاد کند و بعد در آنجا دیسک و مسائل خاص خود را بوجود بیاورد به همین دلیل آمار ها در این رابطه بالا است علت هم این است که ما کشوری هستیم که از نظر ویتامین دی دچار مشکل هستیم و خوشبختانه وزارت خانه در پی آن است که اقداماتی را در این زمینه انجام دهد که هم پیشگیرانه باشد و نسل آینده که به سمت پیر شدن پیش می رود و طول عمر بیشتر از این نظر کمتر دچار مشکل شوند.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۵۳:۴۲ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۳۰:۵۴ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از سانی4 (150 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۲۲:۱۷ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از زواره (160 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۱۷:۰۳ در عضلاني اسكلتي و مفاصل از kooki (170 امتیاز)
???????
...