Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  مزیت های صحبت کردن والدین با کودکان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۲,۶۳۴ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

مزیت های صحبت کردن والدین با کودکان

0 امتیاز
حالتون خوبه دکتر. می خواستم بدونم صحبت والدین با کودکان چه مزیت هایی داره؟ والدین چه‌کارهای دیگه ای بکنند که کودکان مهارت¬های کلامی بیشتری را اتخاذ کنند؟ در ضمن سایتتون هم خیلی خوبه.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۰۹:۵۳:۳۶ در كودكان از maryam111 (140 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
تا 6 برابر مهارت¬های کلامی آنان را افزایش می¬دهد.محققان کانادایی با انجام یک پژوهش، بر روی 275 کودک 1 تا 4 ساله و بررسی تأثیر عوامل مختلف، مانند صحبت کردن آن¬ها با والدینشان و با دیگران و با تماشای تلویزیون بر قدرت تکلم آن¬ها، مشاهده کردند، کودکانی که هنگام شب و یا قبل از خواب با پدر و مادر خود صحبت می¬کنند، نسبت به کودکانی که فقط قصه می¬شنوند تا 6 برابر بهتر سخن می¬گویند. بر اساس این گزارش این کودکان، اغلب لغات بیشتری یاد می¬گیرند، بهتر از کلمات استفاده می‌کنند و اشتباهات کمتری در صحبت کردن خوددارند که این پدیده می‌تواند به این دلیل باشد که والدین در هنگام سخن گفتن با کودکانشان اشتباهات آن¬ها را تصحیح می‌کنند.
کودکانی که قبل از شب و در هنگام خواب با والدین خود صحبت می¬کنند، ، نسبت به هم‌سن‌وسالان خودشان و دامنه¬ی لغات آن¬ها گسترش بیشتری دارد و از لغات بیشتری آگاهی دارند. از کلمات، بهتر استفاده می¬کنند. در صحبت کردن اشتباهات کمتری رادارند. شاید یکی از دلایل این باشد که والدین در هنگام صحبت کردن با آن¬ها، اشتباهات آن¬ها را تصحیح می¬کنند. در این تحقیق بررسی کرده¬اند که کودکانی که قبل از خواب به تماشای تلویزیون می¬پرداختند، درواقع هیچ پیشرفتی را در تکلم از خودشان نشان نداده¬اند و قدرت تکلم آن¬ها تغییر چندانی را نداشته است. مطالعات کارشناسان نشان داده که کودکانی که در طی یک روز به‌طور متوسط با پدر و مادر خود صحبت می‌کردند، 13000 لغت جدید را از صحبت والدین خود دریافت می¬کنند. همین¬طور 400 بار به گفتگوی مستقیم با والدین خود می¬پرداختند که این نکته¬ی بسیار حائز اهمیتی در ارتباط با دیگران است.
اولاً دقت کنید که آن پیامی را که ما به فرزندمان منتقل می¬کنیم به¬راحتی کودک ما آن را دریافت کند. نکته¬ی دیگر این‌که در طول روز 15 دقیقه را به فرزند خودمان اختصاص بدهیم بدون هیچ مزاحمتی و بدون هیچ سروصدایی، ارتباط چشمی لازم را با فرزندمان برقرار کنیم و تماماً تلاش خودمان را بکنیم تا ارتباطمان با فرزندمان معطوف بشود و ارتباط دیگری هم وجود نداشته باشد. از اطرافیانمان بخواهیم که در تعاملات اجتماعی و ارتباطات، فرزند خودمان را هم وارد گفتگو کنند. این می¬تواند بسیار کمک‌کننده باشد. وقتی ما آن¬ها یعنی فرزندانمان را تأیید کنیم، رشد مهارت¬های کلامی می¬تواند در آن¬ها افزایش بیشتری داشته باشد. یادمان باشد اگر فرزندمان زیاد صحبت کرد آن را خطاب نکنیم که خیلی پرحرفی می¬کنی و حرفت هنوز تمام نشده. این¬ها همه می¬تواند مهارت رشد کلامی کودکمان را مخدوش کند.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۰۹:۵۴:۴۸ از Dr.D00sti (7,140 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۸:۴۲:۴۵ در كودكان از goochi (140 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۴۳:۰۳ در كودكان از hatef r. (200 امتیاز)
???????
...