Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  آیا مصرف میوه و سبزی از بروز سکته مغزی جلوگیری می کند؟ - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۵۴۶ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

آیا مصرف میوه و سبزی از بروز سکته مغزی جلوگیری می کند؟

0 امتیاز
سلام. آیا مصرف میوه و سبزی از بروز سکته مغزی جلوگیری  می کند؟ممنونم از کمکتون.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۵۳:۳۳ در تغذیه و سلامت از banan (190 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
مصرف روزانه بیش از سه وعده میوه و سبزی تا 40% از وقوع سکته مغزی در افراد جلوگیری می کند. با بررسی رژیم غذایی بیش از 500 هزار فرد 40 تا 70 ساله مشاهده کردند، افرادی که بیش از بقیه از میوه و سبزیجات، به ویژه سبزیجات با برگ تیره استفاده می کردند با کمترین درصد وقوع سکته مغزی مواجه بوده اند. پیش از این نیز مصرف سبزیجات با برگ تیره برای پیشگیری از تصلب شرایین و بیماری های قلبی عروقی موثر شناخته شده بود.
سبزیجات با برگ تیره بسیار مفید و دارای خواص زیادی  هستند. مانند: کرفس ، کاهو ، اسفناج ، کاسنی ، برگ چغندر ، بروکلی ، برگ شلغم ، برگ خردل . این نوع سبزیجات بسیار برای سلامت قلب مفیدند. در پیشگیری از ابتلا به سرطان های گوناگون، کنترل وزن ، تنظیم قند خون و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن  موثرند. این سبزیجات حاوی پتاسیم اند که در تنظیم فشار خون و عملکرد سالم قلب نقش دارند. همچنین فولات موجود در این سبزیجات خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را کاهش می دهد. سبزیجات با برگ سبزتیره منبع خوبی از کاروتنوئید ها هستند که از رشد انواع سلول های سرطانی جلوگیری می کند. مانند سرطان سینه ، سرطان پوست ، سرطان معده و ریه . رنگدانه های موجود در این سبزیجات علاوه بر اثر ضد سرطانی ، نقش حفاظتی در برابر بیماری های چشم به خصوص آب مروارید ایفا می کنند. از ویژگی های کلی سبزیجات وجود فیبر در آن هاست که باعث پیشگیری از سرطان روده بزرگ می شود. مواد فیبری باعث تسریع حرکت غذا در دستگاه گوارش می شوند. سرعت تخلیه روده را افزایش می دهند. به رشد باکتری های مفید روده کمک می کنند. باعث جذب اسیدهای صفراوی می شوند. در بین سبزی ها شاهی دارای بیشترین اثر ضد سرطانی است. هم خانواده های این سبزی عبارتند از : اسفناج ، کاهو و کلم . این سبزی ها خطر سرطان روده بزرگ و سرطان سینه را تا 40% کاهش می دهند. سازمان بهداشت جهانی نیز توصیه کرده است، یک ظرف پر از سبزیجات در هر وعده غذایی برای هر شخص باید در نظر گرفته شود. افزودن یک واحد از این سبزیجات به برنامه غذایی، 11% بیماری های قلبی و 9% خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد .
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۵۴:۴۳ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۷:۳۸:۳۷ در مغز و اعصاب از mahdi44 (240 امتیاز)
???????
...