Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  گرفتن مایع نخاعی و آسیب به نخاع - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۱۷۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

گرفتن مایع نخاعی و آسیب به نخاع

+1 امتیاز
دکترجان این مایع نخاعی را که می گیرند به نخاع صدمه ای می رسد یا نه؟ممنون میشم توضیح دهید با تشکر از سایت جامعتان.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۳۴:۴۶ در اعصاب و روان از ایران (170 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
نه اصلا این طور نیست آن فضایی که ازش مایع را می گیرند فاصله دارد با جاییکه نخاع تمام می شود. نخاع حدود مهره اول و دوم کمری تمام می شود در صورتی که مایع نخاعی را از مهره چهارم پنجم کمر می گیرند.
نخاع تمام شده رشته های عصبی هستند که آنجا مایع میزان زیادی هست. ببینید آنجا که سوزن وارد می شود این طور نیست که آنجا چون رشته های عصبی داخل مایع هستند احتمال این که این سوزن بتواند اصلا وارد رشته عصبی بشود خیلی خیلی پایین هست که اصلا برخورد بکند چون در مایع هست.
بلافاصله که رسید به آن فضا مایع می آید و کسی سوزن را بیشتر فرو نمی کند. در بچه ها هم خیلی راحت تر هست چون هنوز آن فضای بین مهره ایشان سفت نشده، سخت نیست و راحت تر در بچه ها این کار انجام می شود و در بزرگسالان هم معمولا مشکلی ندارد. یک مقداری ممکن است به خاطر این که عمقی هست و در بزرگسالان فضاهای بین مهره ای یک کمی سخت می شود سخت تر بتوان بآن فضا را پیدا کرد ولی وقتی پیدا بشود راحت مایع گرفته می شود و مشکلی ندارد.
اگر خب این اتفاق بیفتد مانع بستری شدن طولانی مدت در بیمارستان می شود که به هر حال بدون عارضه نیست یعنی جدا شدن از محیط خانه، استرس روحی- روانی.
بعد آنتی بیوتیک های قوی، شرایطی هست که متاسفانه خیلی وقت ها شرایط مناسبی برای بچه نیست که بچه ها در این سنین زیر دو سال در هر روزشان یک اتفاق ماندگاری برایشان می افتد از جهت رشد، از جهت فرآیندی که طی می کنند. بنابراین واقعا من این درخواست را دارم از خانواده ها که انقدر ترس های نابه جا را به همدیگر منتقل نکنند و این اسم آب نخاع که چون اسم نخاع در آن هست انقدر ترستاک می شود واقعا این را توجه بکنند که این کار بدون عارضه ای هست بدون مشکل هست و می تواند مانع بسیاری از عوارض بشود. وقتی خانواده اجازه نمی دهد پزشک واقعا نگران این هست که برای بچه چه اتفاقی ممکن است بیفتد و بون این که تشخیص مننژیت را گذاشته باشد مجبور است دوره درمان مننژیت را طی بکند و آنتی بیوتیک با دز بالا و مقدار زیاد که به خاطر عوارض خطرناک مننژیت هست که می تواند کشنده یا این که واقعا آسیب های شدید مغزی مثللا کری، کوری گفتم آسیب های شدید مغزی که آن موقع مشخص نشود و در آینده مشخص بشود بگردد. بنابراین این باعث می شود که ما آنتی بیوتیک را بدهیم به بچه در حالیکه ممکن بود با یک بررسی مشخص بشود که نیازی به آن آنتی بیوتیک نداشته. این نکته اول. نکته بعد این که من دریافتی که کردم از حرف هایی که بیننده عزیزمان گفتند به نظر می آید که بچه یک مشکلی داشته باشد یعنی احتمالا یک مشکلی در رشد بچه وجود دارد. ممکن است یکی از اختلالات متابولیک باشد و حتما به نظرم لازم هست که جهت بیماری های متابولیکی که ممکن است باعث بشود که رشد بچه را به تاخیر بیندازد بررسی بشود چون ممکن است مشخص بشو که یک بیماری وجود دارد یا یک اختلالی وجود دارد که باعث می شود رشد بچه رشد طبیعی نباشد و این مسئله عوارضی بگذارد هم روی سیستم عصبی و هم مهارت هایی که بچه باید یاد بگیرد. این ها باید بررسی بشود و اگر ان شاالله این ها وجود نداشت لازم هست که یک فعالیت هایی برای تقویت بچه انجام بشود. این تقویت فقط تقویت تغذیه ای نیست تقویت های مهارتی هم هست که لازم هست بازتوانی ها و کاردرمانی هایی بشود.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۳۵:۰۷ از dr.waseghi (9,450 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۱۵:۵۶ در كودكان از ura (170 امتیاز)
+3 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۱۸:۳۱:۱۶ در زیبایی از hajer (300 امتیاز)
+6 امتیاز
2 پاسخ
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۲:۳۳:۰۹ در مغز و اعصاب از srhmrz (140 امتیاز)
???????
...