Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  گرفتن مایع نخاع و تشخیص مننژیت و تشنج - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۰۲ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

گرفتن مایع نخاع و تشخیص مننژیت و تشنج

+1 امتیاز
سلام خدمت دکتر گرامی من دخترم چند ماه که داشت تشنج کرد بعد هی شیر بالا می آورد در یک هفته چند تا دکتر بردیم متاسفانه تشخیص ندادند و  بچه را به اصرار خودمان بردیم بیمارستان بستری کردیم مایع نخاع که ازش گرفتند گفتند که مننژیت کرده البته بار اول تشخیص نداردند بار دوم. یعنی دوبار در بیمارستان مایع نخاعی گرفتند بعد گفتند که مننژیت کرده و دارویی که می گرفت آسیکلوویر بود که باید یازده روز می گرفت متاسفانه سر هفت روز بچه را مرخص کردند بعد ما آوردیم خانه دیدیم که بچه همین طور بی قرار هست و دوباره در تهران یک دکتری را به ما معرفی کردند بردیم آنجا گفتند که همین الآن ببرید بیمارستان. بیست روزهم بیمارستان تهران خوابید. آوردیم ختمه در تمام بدن بچه تاثیر بد گذاشت یعنی روی بینایی، حرکات دست و پا.الآن دخترم چهار سال و نیم دارد حرف نمی زند، بیناییش خوب نیست و مدام هم تشنج می کند. الآن یک مدتی هست که پیش یک دکتر دیگر تهران بردیم تشنجش کنترل شده ولی خیلی عصبی هست همیشه دستانش را گاز می گیرد و بی قراری می کند. می خواستم ببینم این بچه آیا درمان دارد؟متشکرم از سایتتون.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۴۳:۲۸ در اعصاب و روان از sasi (190 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
علایم بیماری مننژیت است البته درمود این کودک عزیزمان به نظر می آید که مننگوآنسفالیت بوده یعنی درگیری مغزهم کنارش بوده که احتمالا آنسفالیت هرپس یا آسیکلوویر را تجویز کردند.
یک نوع ویروس تب خال مثلا که حالا وارد مغز می شود و این ماجرا ها را ایجاد می کند. متاسفانه خب الآن عوارض ماندگاری باقی بگذارد. مثل همین کاهش بینایی، کاهش شنوایی یا اختلالات حرکتی یا ذهنی که ممکن است ایجاد بکند و این تاثیر می گذارد چون زمان رشد بچه است فقط خود آن محدودیتی که به وجود آمده مسئله ایجاد نمی کند بلکه تاثیر می گذارد روی به دست آوردن مهارت های دیگر. یعنی وقتی بچه ای که مهارت کلامی پیدا نمی کند روی ارتباطش تاثیر می گذارد و این باعث می شود که نتواند چیزی را که می خواهد منتقل کند باعث پرخاشگری یا خشونت می شود. مثلا بچه ای که بیناییش کم شده باعث می شود که مهارت های دستیش هم کم بشود یا اینکه در خواندن و نوشتن تاثیر بگذارد و همه این ها باعث می شود که میزان توانمندی هایی که می تواند به دست بیاورد کمتر بشود و همین است که واقعا اهمیت دارد در سنین پایین به موقع و درست تشخیص داده بشود.
راجع به طب واقعا نمی شود هیچ چیز قطعی گفت به این که اگر این طور می شد این می شد چون آنقدر فاکتورهای مختلف تاثیر دارد و آنقدر تظاهرات بیماری های مختلف شبیه به هم هست که خیلی سخت می شود این کار. ولی چیزی که هست این که واقعا همین طور است گاهی بچه تب مشخصی داشته باشد. در بچه های با سنین پایین واقعا تشخیص بیماری ها کار سختی هست فقط یک استفراغ می تواند ناشی از شیرخوردن زیاد از حد هم باشد یعنی بالا آوردن شیر یا عفونت مغزی شدید باشد یعنی تا این حد طیف وسیعی را می تواند شامل باشد و واقعا گاهی تشخیص این ها از هم سخت می شود. و حالا چیزی که هست این اتفاق می تواند عوارض ماندگاری به این صورت داشته باشد. کاری که می توانند این والدین برای بچه هایشان انجام دهند هم یک درمان مناسب دارویی برای درمان تشنج هست و هم بازهم همان طور که من بارها گفتم بازتوانی که می توانند در این مورد بکنند. متاسفانه گاهی افراد صرفا با خود بیماری و درمان دارویی بیماری مرتبط می شوند اما خیلی کارهای دیگری برای بهبود زندگی فرد می توان انجام داد غیر از درمان دارویی. همراه درمان دارویی کارهایی می شود کرد که کیفیت زندگی فرد افزایش پیدا بکند به خاطر این که فقط مسئله این جا نیست که ما مثلا تشنج نکنیم. فقط تشنج کردن نیست این هست که این بچه چطور بازی کند، چطور در بازی ها یاد بگیرد، چطور شاد بشود، چطور توانایی های دستیش افزایش پیدا بکند، چطور مهارت هایش را تقویت بکند و همش وابسته به آن دارویی که می دهند نیست، فقط با دارو نیست که می شود این کار را انجام داد. مادر باید یاد بگیرد که چه بازی هایی با این بچه بکند، چه تمرین هایی را با این بچه انجام بدهد، چه مهارت هایی را کمک بکند که این بچه یاد بگیرد که رشد بکند و کیفیت بهتری در زندگیش اتفاق بیفتد. این ها چیزهایی هست که امکان پذیر هست و می شود ازش استفاده کرد. کمک کنیم که واقعا شرایط بهتری پیدا کند. یعنی صرف این که یک عارضه ای پیدا کرد بچه تمام نمی شود و کلی کار می توان انجام داد که زندگیش کیفیت بهتری داشته باشد.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۴۳:۴۹ از dr.fatemi (24,360 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+1 امتیاز
1 پاسخ
+1 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۵۰:۴۸ در اعصاب و روان از nini1 (150 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۸/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۱۹:۲۴ در مغز و اعصاب از پروانه (13,920 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۱۵:۵۶ در كودكان از ura (170 امتیاز)
???????
...