Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  منظور از بد رفتاری با سالمندان - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۴۷ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

منظور از بد رفتاری با سالمندان

0 امتیاز
با درود خدمت شما. منظور از بدرفتاری با سالمندان چی هست؟ممنون از سایت خوب شما.
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۹:۲۹:۱۵ در ساير موضوعات از نینا1 (190 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
خشونت علیه سالمندان از قرون وسطی مطرح هست در خصوص خانواده هاشون . اما تا زمانی که بحث کودک آزاری و ارائه راهکارها برای این موضوع در ربع قرن گذشته مطرح نشده بود این مسئله از افکار عمومی مخفی بود و خیلی علنی نمی شد تا اینکه در دهه 80 مجلات علمی بریتانیایی روی این موضوع پرداهتند کشورهایی مثل استرالیا، کانادا، چین، نروژ به این موضوع پرداختند ودر  ایالات متحده به این موضوع پرداختند و کشورهای درحال توسعه هم همینطور و مطرح شد این موضوع به صورت جهان شمول و مورد توجه واقع شد. با توجه به این که اقشار جامعه به طور کلی روبه سالمندی در کشورهای مختلف می روند این مسئله از اهمیت ویژه تری برخوردا هست اما اکر بخواهیم اشاره داشته باشیم نسبت به بدرفتاری با سالمندان باید به این نکته اشاره کنم که طیف وسیعی از رفتارهای ناراحت کننده و آزار دهنده را شامل میش ود که از افسردگی و گرفتن حس امنیت در فرد نشات بگیرد تا برخوردها و ضربات فیزیکی و کبودی و آسیب های جسمی و شکستگی استخوان که طیف وسیعی را شامل میش ود اما مهمترین بدرفتاری با سالمندان بی توجهی و غفلت از سالمندان هست. که باعث میشود که زمینه ساز مسائلی مثل عدم توجه به تغذیه آنها، کم آبی بدن آنها وسوختگی ناشی از ادرار را در سالمندا شاهد هستیم. تنها ماندن در خانه، لباس نامناسب و از این دست . توهین های کلامی که در خصوص سالندان صورت می گیرد اعتماد به نفس آنها را مخدوش می کند. احساسات آنها را تحت شعاع قرار می دهد. رفتارهایی که باعث صدمات فیزیکی به آنها می شود و همینطور اگر بخواهیم اشاره ای داشته باشیم به بدرفتاری مالی ممکن است اصلا از نظر مالی سالمندان مورد توجه قرار نگیرند با توجه به اینکه در جوامعی هم شاهد هستیم که از نظر عاطفی خیلی با هم ارتباط خوبی دارند اما رهبری افراد سالمند را کنار گذاشتند و در رفتار با سالمندان دقت بیشتری صورت بگیرد.
پاسخ در ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۹:۲۹:۴۲ از dr.waseghi (9,450 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۰۹:۰۷ در ساير موضوعات از سیاوش ت. (210 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۰:۲۷:۳۶ در ساير موضوعات از parasto2 (250 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۵۶:۵۵ در ساير موضوعات از نسیم38 (210 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۲:۲۰:۴۸ در ساير موضوعات از hassajoun (120 امتیاز)
???????
...