Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  راهکارهایی برای آشتی میان انسان و طبیعت - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۶۲۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

راهکارهایی برای آشتی میان انسان و طبیعت

0 امتیاز
آیا راه¬کارهایی برای آشتی انسان با طبیعت وجود دارد؟ سایتتون عالیه.
پرسش ۰۵/اسفند/۱۳۹۳ ۱۹:۰۰:۱۳ در ساير موضوعات از samir11 (190 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
ببینید یک مفهومی در روانشناسی وجود دارد به معنای گریز از آزادی. این به این معنی است که بشر اولیه با آغاز تکنولوژی و غلبه و چیره شدن بر این تکنولوژی درواقع، از وابستگی¬های طبیعت آزادشده که این در حالی است که طبیعت دوستی، در ذات بشر است. جدا شدن از این طبیعت می¬تواند تبعات سخت و سنگینی را داشته باشد. به¬خصوص به لحاظ سلامت روانی، برای افراد می¬تواند تبعات زیادی را داشته باشد. پس باید به این نکته دقت شود که استفاده از تکنولوژی، می¬تواند یکسری مزایایی را داشته باشد که در عرایض قبلی¬ام مطرح کردم و یکسری معایبی را هم برای ما می¬تواند داشته باشد. باید به‌گونه‌ای باشد که سلامت جسم و روان ما تضمین باشد.
مسلماً با دقت به یکسری نکات کوچک می¬توانیم، این سلامت روان را برای خودمان بیشتر کنیم. نیازی به مسائل پیچیده¬ی روانشناسی برای توضیح وجود ندارد. حضور ما در طبیعت و در فضاهای بکر و فضاهای سبز حالمان را خوب می¬کند.
حضور در فضا طبیعت و حضور در کنار خانواده می¬تواند خیلی کمک‌کننده باشد. می¬تواند برای ما و اطرافیانمان، خیلی مفید فایده باشد. هرکسی در زیر باران که قرار می¬گیرد و قطرات باران بر دست یا بر روی صورتش می¬ریزد، یک احساس خوبی به وی دست می¬دهد. بوی باران وقتی‌که به خاک می¬خورد، حس خوبی به ما دست می¬دهد. حتی کسانی که مشکلات جسمی و روانی دارند وقتی در طبیعت حاضر می¬شوند، حالشان بهبود پیدا می¬کند. یکی از مشکلاتی که باعث شده که افراد دچار ضرر و خسران شوند، الآن ما می¬بینیم که در فضاهای کنونی آن‌قدر آسمان-خراش است که شما نگاهتان به آسمان کم¬تر می¬افتد. فضاهای کوچک منازل باعث می¬شود که افراد قدرت تحرک نداشته باشند. پر بودن در فضا، اجناس و کالاهای مختلف بودن، باعث تشدد افکار می¬شود و افکار را به هم می¬ریزد. خانه¬های قدیمی فضاهای باز زیادی داشتند، حوض داشتند، پنجره¬هایشان به‌گونه‌ای تعبیه‌شده بود که نور را دریافت می¬کردند، باغچه وجود داشت اما تمام این¬ها ازدست‌رفته است. برای جبران این¬ها چه‌کار کنیم؟ ازگل‌ها و گیاهان کاشانه‌ای استفاده کنیم، از آباژورهایی که طوری تعبیه‌شده‌اند که هم فضای سبز را تداعی می¬کنند و هم‌صدای آب وجود دارد، از آکواریوم¬هایی می¬توانیم استفاده کنیم که هم ماهی¬های قرمز در آن است و هم‌صدای آب آرامش‌دهنده است و هم آن ماهی¬های قرمز آرامش را برای ما ایجاد می-کنند.
تصاویر طبیعت در منازل استفاده شود. امروزه ما بیشتر، دوروبرمان را از اجناسی که به آن¬ها هیچ احتیاجی نداریم پرکرده‌ایم. این پر شدن و این کیپ شدن دور و اطرافمان، بدون آن‌که خودمان بفهمیم خیلی اذیتمان می¬کند. همین‌طور برای کودکان هم می¬تواند آسیب¬زا باشد. با رعایت کردن این نکات می¬توانیم سلامت خودمان را درواقع به‌نوعی تضمین کنیم.
پاسخ در ۰۵/اسفند/۱۳۹۳ ۱۹:۰۰:۲۸ از dr.jawaheri (5,480 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۳ ۱۵:۰۲:۲۱ در ساير موضوعات از ثامن1 (170 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۴/اسفند/۱۳۹۳ ۱۷:۲۹:۲۵ در تغذیه و سلامت از شادمان (200 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۴۹:۳۶ در ساير موضوعات از maryam ft (180 امتیاز)
+6 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۳۰/تیر/۱۳۹۳ ۰۹:۳۱:۱۱ در ريه و تنفس از انا (390 امتیاز)
???????
...