Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  تکنولوژی و فاصله میان انسان و طبیعت - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۶۱۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

تکنولوژی و فاصله میان انسان و طبیعت

0 امتیاز
خسته نباشید روزتون بخیر آیا تکنولوژی بین انسان و طبیعت فاصله ایجاد کرده است؟و آیا از اعتیاد به مواد خطرناکتر است؟ و والدین چکار کنند تا آن را بهتر کنند؟سپاسگذارم از این سایت.
پرسش ۰۵/اسفند/۱۳۹۳ ۱۸:۵۷:۳۹ در ساير موضوعات از samir11 (190 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
حضور در طبیعت، بالاترین درجه¬ی اعتبار را برای آرامش روان انسان دارد؛ اما در جوامع کنونی، تکنولوژی توانسته به‌راحتی بین انسان و طبیعت فاصله ایجاد کند. متخصصین می¬گویند: حضور در طبیعت، مانند کوهستان و فضاهای سبز، برای صحت این ادعا که طبیعت تأثیر مثبتی بر سلامت روان فرد دارد کافیست و در شرایط زندگی کنونی که پیشرفت سریع تکنولوژی و شهرنشینی و صنعتی شدن، موجب کوچک شدن خانه¬ها و فاصله گرفتن بیشتر انسان از طبیعت شده است، برای سازگاری با این مشکل می¬توان از گلدان¬ها و گیاهان آپارتمانی و ماهی¬ها در خانه و محل کار استفاده کرد. آشتی انسان با طبیعت در بهبود سلامت روان او مؤثر است و استفاده¬ی از آکواریوم و گلدان و گیاه موجب ایجاد آرامش در افراد می¬شود.
یکی از جدیدترین و گسترده¬ترین پهنه¬هایی که ارتباطات دنیای مدرن را در خودش جای‌داده، فضای مجازی است. در این عرصه آنچه کم‌رنگ شده، ارتباطات انسانی و خانوادگی است. اعتیاد و وابستگی به فضای مجازی و شبکه¬های اجتماعی باعث شده که در طول زمان، کاهش تعاملات جمعی و حضوری را در افراد شاهد باشیم و این موضوع باعث احساس تنهایی و انزوا¬ی افراد می-شود و این در حالی است که انسان موجودی، اجتماعی است و حضور در اجتماع، اجتناب‌ناپذیر است به دلیل ساختار شخصیتی که دارد. درواقع ایجاد امکانات فناوری¬های معاصر که در هزاره¬ی سوم، اتفاق افتاده، باعث ایجاد تحولاتی حتی در مفاهیم جمعیت شناختی و جامعه‌شناختی شده و تحولات عظیمی را در این حوزه شاهدش هستیم. من‌جمله شکاف نسل¬ها و یا تفاوت نسل¬ها. سرعت تفاوت نسل¬ها آن‌قدر زیاد شده که مفاهیم جمعیت شناختی و جامعه¬شناختی هم نمی-توانند توجیهی را در خصوص آن¬ها داشته باشند. حتی یک فرزند در خانواده ممکن است که با فاصله‌ی سنی 5 سال، تفاوت‌های بسیاری را در خانواده داشته باشند و علت این قضیه هم توسعه¬ی سریع فن¬آوری اطلاعات است. مجری: آیا وجود فن¬آوری توانسته بر قوانین اجتماعی تأثیرگذار باشد؟ کارشناس: بله مسلماً تأثیرگذار است بر روی ارزش¬ها و هنجارها، متأسفانه سایه انداخته و قوانین اجتماعی را تغییر داده و همین موضوع باعث بروز تفاوت نسل¬ها و یا شکاف نسل¬ها شده است. سرعتش را ما شاهد هستیم. حتی ممکن است که این قضیه را ماسال به سال و این تفاوت را سال‌به‌سال شاهد باشیم.
والدین و بزرگ‌ترها فکر می¬کنند که وابستگی، فقط وابستگی و اعتیاد به مواد مخدر و آن خطرناک است؛ اما وابستگی و اعتیاد به فضای مجازی به‌مراتب خطرناک¬تر است. چرا، چون زندگی خصوصی افراد را تهدید می¬کند، حتی الآن شاهد آن هستیم که افراد، پشت کامپیوتر، غذای خودشان را می¬خورند و مطالعه¬شان را انجام می¬دهند. این¬ها همه آلارم و زنگ خطر است. خود این قضیه می¬تواند مشکلات روحی و جسمی عدیده¬ای را برای افراد، رقم بزند. والدینی که می¬بینند که کودکانشان دچار کم¬تحرکی شدند، چاقی و افزایش وزن می¬بینند و افسردگی و پرخاشگری، بخش اعظمی از این موضوع، اعتیاد مدرن و اعتیاد به فضای مجازی است.
خیلی خطرناک¬تر از اعتیاد به مواد است و اگر بخواهیم به تبعات بیشتر آن را اشاره داشته باشیم، سوءاستفاده¬ها و اخاذی¬هایی که در این خصوص صورت می¬گیرد، انحرافات جنسی که اتفاق می-افتد که والدین معمولاً بعدازاینکه، این اتفاق می¬افتد، آگاه می¬شوند. این مسئله حتی خطراتش فقط جوانان و نوجوانان را تهدید نمی¬کند، بلکه افراد متأهل به دلیل حضور در این فضاهای مجازی و به دلیل آن عادی¬سازی¬هایی که در مورد خیانت صورت می¬گیرد، بنیان خانواده¬شان متزلزل می¬شود. متأسفانه آسیب¬های جدی مانند طلاق را می¬تواند دربر داشته باشد. از سوی دیگر برای کودکان می¬تواند بلوغ زودرس جنسی را به دنبال داشته باشد. پس باید به همه¬ی این-ها توجه شود، زیرا خطرات جدی است که گریبان گیر جامعه¬، کل جامعه به‌خصوص جامعه¬ی ما باشد. اصلی¬ترین و مقدس‌ترین بنیان را می¬تواند تحت شعاع قرار بدهد.
اولاً از والدین خواهش می¬کنم که آگاهی¬شان را در مورد، رایانه و در خصوص اینترنت بالا ببرند. الآن توجیه هیچ‌یک از والدین قابل‌پذیرش نیست که ما امکاناتش را نداریم. در حال حاضر، در هر شهری، هراستانی و حتی دوردست¬ترین نقاط، امکان آموزش کوتاه‌مدت این امکانات وجود دارد. دانش خود را در این خصوص ارتقا بدهند تا بتوانند، اشراف خاصی داشته باشند و نظارت ویژه¬ای بر فعالیت فرزندشان را داشته باشند. مکان استفاده از رایانه را طوری طراحی کنند که همه در رفت‌وآمد باشند و بتوانند نظارت کنند. انتقال دادن به اتاق فرزندان اصلاً کار صحیحی نیست.
تبلت، لپ‌تاپ و از تلفن همراه می‌توان استفاده کرد. خودشان الگوی مناسبی باشند؛ یعنی اگر استفاده¬ی از این ابزار را انجام می¬دهند، الگوی مناسبی باشند. یک‌زمان مناسبی انجام بدهند. برای استفاده¬ی هدفمند باشند. همین¬طور باری‌به‌هرجهت، به‌قول‌معروف، وب¬گردی انجام ندهند و در فضاهای مجازی وجود نداشته باشند. چرا، چون اگر ما هم مشکلی را نداشته باشیم، دقت کافی را داشته باشیم، افراد سودجو در این فضاها کم نیستند و می¬توانند در این فضاها برای ما مشکلات جدی را ایجاد کنند. از سویی دیگر می¬توانند بخشی از فعالیت¬های حرفه¬ای خودشان را به فرزندانشان واگذار کنند که در این خصوص تحقیق انجام دهند. به‌نوعی یک خط فکری به او می¬دهند که یک استفاده¬ی صحیحی از این ابزار داشته باشند. خود ما می¬توانیم، بهترین الگو برای استفاده¬ی این اطلاعات باشیم. استفاده از اینترنت مزایای زیادی دارد اما معایب آن‌هم کم نیست. پس باید دقت کافی را در این خصوص داشته باشیم.
پاسخ در ۰۵/اسفند/۱۳۹۳ ۱۸:۵۷:۵۵ از dr.waseghi (9,450 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۴۹:۳۶ در ساير موضوعات از maryam ft (180 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۲:۳۵:۳۷ در ساير موضوعات از پژمان17 (200 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۶/اسفند/۱۳۹۳ ۱۵:۰۲:۲۱ در ساير موضوعات از ثامن1 (170 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۴۷:۵۰ در ساير موضوعات از arman m. (180 امتیاز)
???????
...