Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  چربی ها در برنامه غذایی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۸۹۹ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

چربی ها در برنامه غذایی

0 امتیاز
.    سلام وروز بخیربه نظر شما باید چربی ها رو کلا از برنامه غذایی حذف کنیم؟ چون همیشه از مضراتش گفته میشه.. نظر شما چیست؟
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۰۳:۰۸ در تغذیه و سلامت از صدف11 (180 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
خوب واقعیت امر این است که این تصور ، تصور درستی نیست. به هر حال ما نیاز به چربی ها را داریم توی برنامه غذایی. به هر حال اگر نگاه کنید این سلول های بدن عمده اش توی غشایشان دیواره شان شما چربی ها را لازم دارید، سلول های مغزی و بسیاری از سلول ها در حقیقت این نیاز را دارند، حالا در بعضی سلول ها مقدار نیاز به چربی کمتر و در بعضی بیشتر، اما تقریبا می توانیم بگوییم اکثر سلول ها نیاز دارند. پس چربی را نمی توانیم حذف بکنیم. خوب حالا اگر چربی را نمی توانیم حذف بکنیم، مقدارش چقدر باشد. همیشه ما معضل و مشکل مان از آنجا شروع میشود که مقدار را نگه نمی داریم. یعنی سیاه و سفید دیدن قضیه نیست. پس ما چربی را باید دریافت بکنیم یعنی اگر یک کسی چربی را مطلقا بگذارد کنار قطعاً تبعات زیادی را باید متحمل بشود. حالا این چربی که می گوییم چه نوع چربی چربی خوب است. ما می گوییم 30% انرژی روزانه مان باید از چربی تامین بشود. اما مشکلی که با چربی داریم این است که چون مقدار انرژی در گرم چربی نسبت به کربوهیدرات و پروتئین که دیگر منابع تامین انرژی ما هستند، بالاست، تقریبا می توانیم بگوییم اگر یک گرم چربی را انرژی اش را حساب بکنیم می شود 9 کالری. و اگر پروتئین را حساب بکنیم، یک گرمش می شود 4 کالری. و اگر کربوهیدرات را نگاه کنیم می شود 4 کالری. پس یک گرم چربی انرژی بیشتری دارد می دهد.
خوب وقتی انرژی بیشتری دارد می دهد و سهم کلش هم در انرژی روزانه ما 30% است یعنی به راحتی اگر یک نفری مثلاً فرض کنیم 2000 کالری نیاز روزانه اش هست، خوب 30% این دوهزار تا می شود 600 کالری. 600 تقسیم بر 9 بکند و آن مقدار چربی ای که در حقیقت دارد مصرف می کند خیلی گرمش بالا نیست. حالا مشکل از کجا نشئت می گیرد. این است که ما وقتی می خواهیم پروتئین بخوریم و پروتئین حیوانی مصرف بکنیم خود به خود در این قالب یک مقداری چربی به بدن ما می رسد. گاهی وقت ها از این چربی غفلت می کنیم. ما وقتی پروتئین داریم مصرف می کنیم، پروتئین حیوانی، گوشت داریم مصرف می کنیم، بله چربی حتماً به بدنمان می رسد. و نوع این چربی که به بدنمان می رسد، چربی اشباع است که ما می خواهیم خیلی خیلی کم مصرف بشود. یعنی در آن قالب 30% کل انرژی که می گوییم چربی باشد، ما می گوییم کمتر از  یک سوم آن از چربی اشباع باشد. خوب چربی اشباع از کجا می آید یعنی اگر من بروم مثلاً لبنیات بخور قاعدتا تویش چربی دارد. چون منبع حیوانی است این لبنیات ، نوع چربی اش چربی اشباع است. حالا پس این که ما هی تاکید می کنیم که نیازی نداریم برای لبنیات، لبنیات پر چرب مصرف بکنیم، چون می خواهیم سهم این چربی اشباع کم بشود. ولی گاه گداری این تصور غلط به وجود می آید که نه دیگر وقتی شیر را چربی اش را گرفتی رمقش را گرفتی. چیزی ندارد که برسد. نه اتفاقا شیر کم چرب مثلاً اگر یک لیوانش حدود  مثلاً 90 کیلو ، 100 کالری دارد، شیر 3% چربی هم حدود 140 – 150 تا دارد. یعنی همچین بی رمق هم نیست. یعنی انرژیه هست ولی آن چربی که برای سلامت بد است ، خوب ما حذف کردیم. لبنیات که خودش برای سلامت خوب است به دلیل کلسیوم و پروتئینی که دارد پس این را هم حفظ کردیم.
پاسخ در ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۰۵:۵۴ از dr.sharifi (7,320 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+6 امتیاز
0 پاسخ
+9 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۳/فروردین/۱۳۹۲ ۱۷:۱۷:۱۵ در تغذیه و سلامت از a-gh (240 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ
پرسش ۱۳/مرداد/۱۳۹۹ ۱۳:۴۲:۱۲ در ساير موضوعات از 9313104109 (120 امتیاز)
+6 امتیاز
1 پاسخ
+6 امتیاز
1 پاسخ
???????
...