Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  کاهش استرس افراد - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۱۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

کاهش استرس افراد

0 امتیاز
با سلام و خسته نباشید خدمت دکتر عزیز می خواستم بدانم تغذیه چه طور می تواند بر کاهش استرس افراد تاثیر بگذاره؟باسپاس از شما
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۵۶:۵۷ در تغذیه و سلامت از نسیم38 (210 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
تغذیه سالم نقشی حیاتی در توانایی بدن برای مقابله با بار استرس اضافه دارد. کربوهیدرات ها، پروتئین، چربی، ویتامین ها و مواد معدنی برای تولید انرژی، تمرکز ذهنی و ثبات عاطفی مهم هستند. استرس می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف و نیاز بدن به مواد غذایی خاص را افزایش دهد. که البته یک رژیم غذایی متعادل به تمرکز ، هوشیاری، انرژی بالا و سالم در طول زمان استرس کمک کند. تغییرات خلق و خو نیز تا حد زیادی به کمبود تغذیه ای مربوط می شود و افرادی که با مواد غذایی آماده مثل فست فود ها یا مواد غذایی بی ارزش زندگی خود را می گذرانند احتمال بروز سوء تغذیه و کمبود ریز مغذی ها در آن ها افزایش یافته و به علت تضعیف سیستم ایمنی بدن بیشتر به بیماری ها مبتلاء می شوند.
آن چیزی که مردم می خورند و می آشامند به صورت مستقیم تاثیر می گذارد روی فرآیند های روانی آنها و فرآیند های روانی آنها را تحت الشعاع قرار می دهد. خصوصا بعد از 40 سالگی به دلیل کاهش سوخت و ساز بدن این موضوع باید مد نظر قرار بگیرد. به همین دلیل افراد باید دقت داشته باشند به این موضوع که برناه غذایی خودشان را به نحو احسن تنظیم کنند و از مواد غذایی ای استفاده کنند که می تواند این بار روانی را کاهش بدهد. ما امروز در شرایطی زندگی می کنیم که استرس به اندازه کافی زندگیمان را تحت تاثیر قرار می دهد پس بایستی آن ساعاتی که به غذا خوردن می پردازیم، به بهترین شکل ممکن مد نظر داشته باشیم برای اینکه سلامت بیشتری را به جسم و روانمان برسانیم و در واقع تحت تضمین و تامین قرار بدهیم. نکته ای که باید اولین نکته ای باشد که بهش اشاره کنم ای است که حتماً ساعات وعده های اصلی غذا را مد نظر داشته باشید در ساعت مشخصی میل کند غذا را افراد. این بی برنامگی که در میل کردن غذا وجود دارد خودش می تواند باعث خیلی از آشوب ها و تنش های روانی بشود برای افراد. در حین غذا خوردن افراد متاسفانه مبادرت می کنند به انجام کارهای دستی. مثلاً اگر فردی کارمند است آن برنامه ها و اوراقی که باهاش مشغول هست به هنگام غذا خوردن در کنارش هست. یا ممکن است غذا را پشت میز کار میل بکند این ها تاثیر گذار است همه و باعث می شود که ما آن غذایی که استفاده می کنیم تاثیر مطلوب را نه به جسم و نه به روانمان بگذارد و نه از آن غذا طعم و مزه ای احساس می کنیم  و نه به کارمان به بهترین شکل ممکن متمرکز می شویم. یک مکانی را مد نظر داشته باشند برای اینکه بتوانند غذا را با آرامش کامل میل کنند. مکانی را هم انتخاب کنند که تعلق خاطر خیلی مطلوبی دارند نسبت به آنجا. یعنی جایی را انتخاب نکنند که بیشتر آنها را مشوش بکند. مطلب دیگری که نباید فراموش کنیم، افرادی که عادت دارند به هنگام عصبانیت، به هنگام استرس غذای زیادی بخورند، بیایند از مواد غذایی سالم تری استفاده بکنند. مثلاً می توانند از سیب استفاده بکنند. اگر مبادرت می کنند به هنگام عصبانیت به خوردن از ماست کم چرب استفاده بکنند. از مواد غذایی ای که فکر می کنیم سالم تر است. از هویج، کاهو، کلم و این ها می تواند هم به نوعی آن سیری را در ما ایجاد بکند ولع ما را به نوعی پاسخ بدهد و صدمه کمتری را به جسم ما وارد بکند. در مورد مواد غذایی هم که استفاده می شود باید یک ترتیب اثری بدهیم مواد غذایی ای را استفاده کنیم که مطلوب تر است. اگر فرصت باشد صحبت می کنیم و اگر صحبت هم نیست ان شاء الله در فرصت های آتی.
مجری:  برای کاهش استرس چه رهنودهای تغذیه ای را متخصصین پیشنهاد می کنند؟ کارشناس:  ببینید همان طور که عرض کردم باید از یکسری مواد غذایی استفاده بکنیم که این مواد غذایی باعث کاهش استرس می شوند. به دلیل مواد مغزی ای که داخلشان وجود دارد. مثلاً مصرف روزانه 3 نوبت شیر. توصیه می شود که به صورت مستمر باشد. به دلیل موادی که در شیر وجود دارد. مثلاً کلسیومی که در شیر وجود دارد باعث تسکین درد های عضلانی می شود. و این آرامش جسمی را می تواند داشته باشد، در کنار این ها خواص آنتی اکسیدانی که دارد و موارد دیگری که وجود دارد باید بهش اشاره بکنیم که این ها همه می تواند تاثیر لازم را روی اعصاب و روان افراد داشته باشد. مصرف نوشیدنی هایی مثل چای. چای خیلی تاثیر گذار است. باعث کاهش هورمون استرس باعث کاهش کورتیزول می شود به عکس قهوه که باعث افزایش هورمون استرس می شود. پس دوستان باید مد نظر داشته باشند، نوشیدنی ای مثل چای را .. چای کمرنگ را که آسیب کمتری هم به قلب برساند، و مصرف قهوه را هم به حداقل ممکن برسانند. اگر می خواهند مصرف بکنند قهوه، قهوه ی بدون کافئین را مد نظر داشته باشند. از کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنند ای ها می تواند تاثیر گذار باشد. غلات کامل ما همیشه توصیه می کنیم مثلاً نان سبوسدار خیلی مفید است. از موادی که سرشار از فیبر هستند، از خشکبار، پسته، بادام که سرشار از منیزیم و روی هست. مواد مغذی که همه ای ها تاثیر گذار هستند و مواد شیمیایی مغز را تغییر میدهند مثلاً باعث افزایش سطح سرتوئین؟ در بدن می شوند و این موضوع باعث می شود که آرمش بیشتری را فرد تجربه بکند. لحاظ کردن این مواد غذایی کار سختی نیست، فقط به یک برنامه ریزی نیاز مند هست.
پاسخ در ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۴:۵۹:۴۵ از dr.salimi (7,640 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
0 امتیاز
1 پاسخ
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۶/بهمن/۱۳۹۲ ۱۴:۱۳:۲۲ در آسيب ها و مسموميت از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۹/اسفند/۱۳۹۳ ۱۳:۰۳:۰۶ در تغذیه و سلامت از صدف11 (180 امتیاز)
???????
...