Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  مشکلات زندگی شهر نشینی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۲,۵۳۲ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

مشکلات زندگی شهر نشینی

0 امتیاز
باسلام و خسته نباشید. می خواستم بدونم زندگی شهرنشینی بیشتر باعث افزایش بروز التهابات مزمن می شود یا زندگی روستایی؟ممنون میشم جواب بدید.
پرسش ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۱۱:۰۱ در ساير موضوعات از حافظ 12 (180 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
عدم تماس شهرنشینان با میکروب های فضای آزاد و مناطق روستایی می تواند عاملی برای افزایش شیوع التهابات مزمن و بیماری های ناشی از نقص سیستم ایمنی در ساکنان کلان شهرها باشد. بدن افرادی که در مرکز شهر زندگی می کنند بیشتر مستعد ابتلا به عفونت و التهاب است و همچنین بروز التهابات مزمن در افراد ثروتمند و تحصیلکرده بیشتر از سایرین است براساس این گزارش هنگامی که عملکرد سیستم دفاعی مختل می شود بدن نیز بدون هیچ تحریک خارجی ملتهب می شود و التهاب مزمن بدن افراد را برای دریافت انواع عفونت و بیماری آماده می کند.
التهاب طبق تعریف یعنی هرگونه برافروختگی، واکنش سیستم ایمنی نسبت به هرگونه میکروب ، ویروس و قارچ تا یک بیماری خودایمنی مثل رماتیسم مفصلی.تماما این ها التهاب هستند.منظور از التهاب مزمن از تعادل خارج شدن سیستم ایمنی بدن است. بدن ما از طریق گلبول های سفید در مقابل هرگونه عامل بیرونی ( حتی یک تراشه چوب که وارد انگشت می شود ) واکنش مقابله ای نشان می دهد. واکنش مقابله ای همراه با قرمزی است که در اطراف آن عامل بیرونی دیواره ی دفاعی  شکل می گیرد که این دیواره خودش عامل التهاب و قرمزی است. این التهاب و قرمزی باعث می شود که عامل خارجی وارد سایر بخش های بدن نشود.( اگر میکروب منتشر نشود. ) اما گاهی التهاب از کنترل خارج می شود مثلا آسیبی در یک مفصل به وجود می آید، در یک چرخه معیوب می افتد و مداوم تشدید می شود تا فرد دچار مسائل متعددی مثل بیماری های مزمن التهابی می شود. مثلا بیماری التهاب مزمن لثه را داریم تا حدی که لثه کاملا از بین می رود و بافت های نرم و استخوانی آن  آسیب می بینند. علت این که سیستم ایمنی بدن از تعادل خارج می شود این است که در زندگی شهری پدیده هایی مثل استرس روزانه ، آلودگی های محیطی، فقدان تحرک کافی و عدم تغذیه سالم و به هنگام ، در کنار هم یک نقص تعادلی در سیستم ایمنی ایجاد می کند. در حال حاضر دانشمندان روی این تئوری کار می کنند که بین سیستم ایمنی ما و عوامل بیرونی ارتباطاتی وجود دارد، حتی شرایط روحی و معنوی ما هم روی سیستم ایمنی بدنمان موثر است. تحقیقات نشان داده است که  اگر فردی به طور مداوم افسرده ، مضطرب باشد، سیستم ایمنی بدن به حدی ضعیف می شود که نه تنها به التهابات مزمن بلکه برای ابتلا به سرطان هم مستعد تر خواهد بود. همه ی این پدیده ها در کنار هم باعث شده است که در زندگی شهری دچار مشکل شویم.
تعبیر افراد تحصیلکرده شاید به لحاظ آماری نسبت به میانگین جمعیت تعبیر درستی باشد. اگر سلامت را طبق الگوی همیشگی شامل هرم چهار وجهی ببینیم که شامل سلامت جسمانی، سلامت روانی، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی هست و شرایط زندگی را به نحوی تنظیم کنیم که بتوانیم زندگی سالمتری داشته باشیم استرس کم تر تجربه کنیم از آلودگی ها پرهیز کنیم فعالیت بدنی کافی داشته باشیم روح و روان و فعالیت های اجتماعی را متعادل کنیم قطعا این فرد به سمتی که ایمنیش تضعیف شود نخواهد رفت. در شهرها زندگی کردن ما را از طبیعت دور می کند زیرا در طبیعت  مواد غذایی و پدیده هایی وجود دارد که شامل آنتی ژن های طبیعی و گیاهی  ست که با استفاده از آن ها سیستم بدن ما را برای مواجهه با به موقع عوامل بیرونی آماده می کند. وقتی از طبیعت فاصله می گیریم و این مواد وارد بدن ما نمی شوند، آن گاه که در زندگی شهری وارد بدن ما می شوند باعث ایجاد آلرژی و التهاب مزمن می شوند. از جمله این مواد میتوان شیر گاو، بادمجان و توت فرنگی را نام برد. زندگی طبیعی که دارای شرایط متعادل باشد حتی در شهر هم می تواند از بروز این التهابات  جلوگیری کند. ارتباط این موارد با افراد تحصیلکرده شاید بدین گونه است که ایشان از فعالیت های بدنی کافی و حضور در طبیعت غافل می شوند.
پاسخ در ۰۳/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۱۱:۳۷ از dr.waseghi (9,450 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۲۶:۵۶ در ساير موضوعات از رویا99 (210 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۰/اسفند/۱۳۹۳ ۰۸:۰۸:۰۰ در ساير موضوعات از کیارش 45 (280 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۲/اسفند/۱۳۹۳ ۰۳:۳۷:۳۴ در ساير موضوعات از get3 (230 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۰۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۶:۱۴:۳۵ در ساير موضوعات از h7 (280 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۳۰/بهمن/۱۳۹۳ ۱۱:۲۳:۱۲ در ساير موضوعات از sarakalhornejad (170 امتیاز)
???????
...