Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  فرق خود مراقبتی با خود درمانی - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۵۲۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

فرق خود مراقبتی با خود درمانی

0 امتیاز
ظهرتون بخیر. فرق خود مراقبتی با خود درمانی در چیست؟و خودمراقبتی فصلی چیه؟ مرسی.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۵۱:۵۱ در ساير موضوعات از مونا455 (280 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
در کشوری که الان فکر می کنم همین منطقه ای که جام جم است و برنامه تلوزیونی ما دارد اجرا می شود، اگر صد متر دویست متر برویم آن طرف تر توی خانه های مردم زنگ بزنیم یا گزارش میدانی بگیریم تقریبا فکر کنم از هر خانه ای چیزی حدود یک کیلو ، دو کیلو قرص و شربت و این ها در می آید. و همه ی این ها مورد مصرفشان است. کشوری که می گویند سالانه حدود 340 عدد قرص مصرف می کند، من در سال 85 بود فکر می کنم، یک آماری را وزارت بهداشت داده بود که در آن سال حدود یک میلیارد و خرده ای، یک میلیارد و ششصد هفتصد میلیون عدد قرص استامینفون در ایران مصرف شده بود. یعنی هر ایرانی بالغ بر 15 عدد قرص استامینفون مصرف می کند. حالا حتماً آمار ها باتر هم رفته است.
الان ما در واقع به اشتباه داریم مسیر را می رویم. خیلی جاها، همین که می فرماید خودمان به محض اینکه سرما می خوریم، سردرد داریم نمی دانم دلدرد داریم و هر مشکلی داریم می رویم سراغ انواع و اقسام داروهای شیمیایی و با یک دارویی به فرض پزشک برای ما داده و برای ما موثر و مفید بوده است حالا یک کس دیگری اگر یک علائمی درست یا غلط مشابه ما بگیرد ، ما دیگر می شویم پزشک و خودمان هم درمان می کنیم، این ها در واقع خود درمانی است. وقتی ما می گوییم خود مراقبتی یعنی همان تدابیر وتوصیه هایی که من عرض کردم. توصیه ها و تدابیری که باعث می شود فرد سالم بماند یعنی از خودش مراقبت بکند که مریض نشود. از خودش مراقبت بکند که مریض نشود وقتی مریض شد حتماً باید به پزشک مراجعه بکند. حتماً بایستی به پزشک مراقبت بکند آنوقت تحت درمان مناسب قرار بگیرد. حالا یا ممکن است با هر رویکردی در هر صورت آنجا هم بایستی کسی که حق مداخله درمان دارد، پزشک است. یعنی ما نباید خودمان را به اصطلاح به آن بخشی که دانش اش را نداریم ورود کنیم. اصلا اساس خود مراقبتی یعنی همین. یعنی اینکه فرد توصیه ها و تدابیری را که باعث حفظ سلامتی اش می شود رعایت بکند. این هم که من در حوزه ی طب سنتی تاکیدم این است که ما توی آموزه های طب سنتی، در بحث خود مراقبتی، حرف برای گفتن زیاد داریم که بخش عمده اش عرض کردم چون ریشه در فرهنگ مردم دارد جزء عادات و آداب مردم شده است، در راستای همین است. یعنی ما همین را یاد بگیریم که اگر مثلاً بر فرض فصل بهار آمده است چه مراقبت ها و چه توصیه هایی را، چه کارهایی را باید انجام بدهیم که باعث بروز بیماری های فصلی نشود باعث حساسیت های فصلی نشود و بیماری های گوارشی و مشکلات دیگری ایجاد نکند. مثلاً در تابستان که می شود چه کارهایی بکنیم که مریض نشویم. گرما زده نشویم. مشکلات گوارشی پیدا نکنیم و الی آخر.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۵۳:۳۶ از dr.waseghi (9,450 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۳۵:۲۳ در ساير موضوعات از رویا99 (210 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۰۳:۲۰ در ساير موضوعات از جابر89 (220 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۰۳:۱۹ در ساير موضوعات از جابر89 (220 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۵۱:۴۴ در ساير موضوعات از مونا455 (280 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۴۱:۳۹ در ساير موضوعات از مونا455 (280 امتیاز)
???????
...