Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  خود مراقبتی چه معنایی دارد ؟ - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۲۴۸ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

خود مراقبتی چه معنایی دارد ؟

0 امتیاز
باسلام. خود مراقبتی چه معنایی دارد ؟ باتشکر از شما.
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۰۳:۲۰ در ساير موضوعات از جابر89 (220 امتیاز)

1 پاسخ

0 امتیاز
خودش کلمه ی فارسی زیبایی است یعنی در واقع خود مراقبتی ، می گوید که مراقب خودتان باشید. مراقب خودتان باشید که مریض نشوید. بنابراین قبل از اینکه احتیاج به درمان وجود داشته باشد و به اصطلاح وارد آن فاز ها بشود، شما پیشگیری بکنید. بیماری های غیر واگیر است در کشور که به شدت دارد آسیب می رساند، جوان هایمان را می کشد، سن مرگ را آورده است پایین تر بحثی مثل بیماری های قلبی، سرطان ها، فشار خون و دیابت و خیلی از این ها می شود با کارهایی که فرد به خصوص از سن کودکی، شروع بکند به انجام دادن و عادت کردن به انجام دادنش باعث بشود که بعد ها مریض نشود یا دیرتر مریض بشود یا بالاخره شدت کمتری داشته باشد.
خیلی وقت ها شاید این شبهه پیش بیاید که خیلی جا ها ممکن است که خود مراقبتی همان خود درمانی تلقی بشود. آن که کار بدی است، خودشان انجام ندهند.
اگر مثلاً یک عارضه ای حادث شد یا مثلاً یک علامتی پیدا کردند، خودشان بروند سراغ مصرف یک دارویی. این را توصیه می کنید یا نه ، یعنی می خواهد ببینم این هم جزء جنبه های خود مراقبتی محسوب می شود یا نه؟ می گویند مراقب خودمان هستیم دیگر که آن جنبه ای محسوب می شود که اگر توصیه ای را پزشک یا تیم درمانی یا تیم بهداشتی کردند، آن را دقیق انجام بدهند. مثال، اگر دکتر بهشان گفته است که این آنتی بیوتیک را سر این ساعت باید بخوری، دقیقا سر همان ساعت بخورد. اگر گفتند که به تعداد مثلاً 5 روز استفاده بکنید، فرد مراقبت بکند که همان 5 روز را استفاده بکند، نه اینکه 2 روز استفاده بکند و بقیه ی دارو را بگذارد کنار که مقاومت آنتی بیوتیکی هم ایجاد بشود. در واقع بحث بیشتر بحث پیشگیری است. یعنی سرمایه گذاری روی اینکه ما نسلی را در آینده داشته باشیم که نسل سالمی باشد و کمتر مریض بشود، به عنوان مهم ترین سرمایه ای که واقع مملکت دارد که نیروی انسانی اش است. و نیازمند یک کار فرهنگی بزرگ هست. یعنی بستر عظیمی باید برایش ایجاد بشود تا ان شاء الله این فرهنگ ایجاد بشود که به هر حال این پیشگیری در ارتباط با اکثر بیماری ها و همین طور جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو یا قطع خودسرانه مصرف داروها ایجاد بشود، شکل بگیرد، نیازمند یک حرکت بزرگ فرهنگی هست که حالا شعار امسال فکر می کنم آغاز خوبی باشد.
یک فرهنگ سازی زیادی می خواهد ولی خوشبختانه زمینه های فرهنگی اش هم وجود دارد، به هر حال شما در مباحث مقدماتی آموزه های دینی مان می گویند که کاری نکنید که به خودتان یا دیگران آسیبی بزنید. و این گناه شمرده می شود. بنابراین شما چنانچه بدانید که مثلاً مصرف دخانیات، باعث آسیب زدن می شود این درست نیست.
پاسخ در ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۰۴:۲۲ از Dr.D00sti (7,140 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۰۳:۱۹ در ساير موضوعات از جابر89 (220 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۱:۳۵:۲۳ در ساير موضوعات از رویا99 (210 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۵۱:۴۴ در ساير موضوعات از مونا455 (280 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۵۱:۵۱ در ساير موضوعات از مونا455 (280 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۱/اسفند/۱۳۹۳ ۱۰:۴۱:۳۹ در ساير موضوعات از مونا455 (280 امتیاز)
???????
...