Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/askanswer/domains/askanswer.ir/public_html/qa-include/qa-db.php on line 66  مسمومیت با حشره کش ها - Askanswer مرکز مشاوره سلامت ایران(هفت سیب)
  •  
    • ۷,۳۸۶ پرسش
    • ۵,۰۶۳ پاسخ
    • ۴۴۰ نظر
    • ۲۳۱,۰۸۱ کاربر
  •  

لیست برچسب‌ها

بارداري پریود آلت-تناسلی رابطه-جنسی عادت-ماهانه خودارضایی نزدیکی خارش برنامه-درمانگاه-پوست-و-مو جوش موهای قاعدگی ریزش-مو پرده-بکارت شیرخوار ادرار رشد-نوزاد جنین در و ناباروری حساسیت - لکه-پوستی وزن پوست تیروئید افسرده واژن دیابتی پستان لکه-بینی موی-زائد سلامت-جنسی طول-آلت-تناسلی قلبي رحمی درد-بیضه اختلال-نعوظ سونوگرافی از انزال-زودرس استرس تخمدان تکرر-ادرار کیست-تخمدان پریود-نامنظم جلوگیری سرفه جوش-صورت زناشویی منی جلوگیری-از-بارداری جنسي سوزش-ادرار قرص-ال-دی لاغری تیرویید برنامه-مادر-کودک-تندرستی خونریزی-رحمی عرق-کردن سرطانی سقط نوزاد خشکی-پوست چاقی عوارض-دارو خلط اضطراب ورزشی فشار-خون قد بلوغ مقاربت معده جای-جوش مثانه داروهاي کاهش-وزن زخم تهوع واریکوسل های کم-کاری-تیروئید اختلالات-اضطرابی ناباروری-مردان پروستات مقعد خونی رژیم-غذایی تپش-قلب آزمایش چین-و-چروک ترشحات-واژن زگیل-تناسلی مایع-منی اسپرم افزایش-وزن دور-چشم صرع

مسمومیت با حشره کش ها

+5 امتیاز
با سلام

شغلم سمپاشی و از بین بردن حشره هاست و به دلیل استشمام زیاد بوحشره کش ها دچار مسمومیت شده ام برای درمان آن چه کنم؟
پرسش ۲۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۳۴:۱۴ در آسيب ها و مسموميت از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
برچسب‌گذاری مجدد ۲۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۵:۰۹:۳۳ از Dr.Delroba

1 پاسخ

+1 امتیاز
مسمومیت با حشره کش ها و سموم دفع آفات:
هر ساله برای کنترل آفات و حشرات از ترکیبات مختلف شیمیایی استفاده می شود که با توجه به وجود باز مانده این سموم در غذا ممکن است خطراتی را برای فرد مصرف کننده داشته باشد و کاربرد کنترل نشده این سموم باعث آلوده کردن مواد غذایی در محیط زیست می شود. مثلا کاربرد بی رویه سم ددت باعث می شود این سم از آب رودخانه ها حتی شیر مادر هم یافت شود.
حشره کش های آلی کلردار: مانند ددت، لیندان، توکسافن و آلدرین بازمانده حشره کش های آلی کلردار در مواد غذایی که وارد بدن می شود یا از طریق آلودگی محیط زیست به بدن راه پیدا می کنند و خاصیت تجمعی در چربی های بدن دارند. مثلا ددت در بافت چربی انسان در امریکا mg10 به ازای هر kg و در هندوستان در افراد گیاهخوار mg28 به ازای هر kg بافت چربی بوده است این سموم تجمع یافته در بافت های چربی به مرور از طریق ادرار، مدفوع و شیر دفع می شود ولی دفعشان بسیار کند است اما چون در دوران شیردهی مادران برای تامین چربی های شیر قسمتی از بافت های چربی را مورد استفاده قرار می دهند، بنابراین همراه این چربی ها مواد آلی کلردار و متابولیت های آنها هم به حرکت درمی آید و در شیر مادر یافت می شود. حدود تحمل باقیمانده حشره کش های آلی کلردار در شیر و فرآورده های آن توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شده و در مورد ددت ppm25/1 و در مورد لیندان ppm2/0 می باشد.
حشره کش های آلی فسفردار: این حشره کش ها شامل: پالاتیون، مالاتیون و دیازینون می باشد. این ترکيبات، پرمصرف ترين گروه حشره کش ها هستند و برخلاف دسته ي قبلي، به راحتي هيدروليز مي شوند. با وارد شدن این سموم به بدن تشکیل آنزیم کولین استراز دچار وقفه شده و علائم بالینی مسمومیت موقعی ظاهر می شود که تشکیل آنزیم کولین استراز تا 70% دچار وقفه شده باشد. در صورت کاهش و از بین رفتن آنزیم کولین استراز استیل کولین به طور مداوم تحریکات در روی عضلات از طریق تحریک اعصاب پاراسمپاتیک ادمه می یابد و باعث ایجاد تشنج های شدید، آسیب به سیستم عصبی مرکزی، تهوع و استفراغ، دفع غیر ارادی مدفوع و ادرار، تاری دید و در نهایت مرگ می شود.
با توجه به این که سموم آلی کلردار می تواند از طریق شیر دام یا شیر مادر منتقل شود باید در تولید شیر نهایت دقت را به عمل آورد به همین منظور علوفه ای که برای تغذیه دام استفاده می شود نباید با حشره کش های آلی کلردار سمپاشی شود. علاوه بر آن از پاشیدن این سموم به محل نگهداری دام ها و یا به طور مستقیم روی بدن آنها باید خودداری شود. با توجه به اینکه حشره کش های آلی فسفردار در دستگاه گوارش دام ها دچار شکنندگی و تخریب می شوند باید برای تغذیه دام از حشره کش های آلی فسفردار استفاده شود.
کاربرد سموم: باید دوره کارنس را حتماً رعایت کرد. دوره کارنس فاصله آخرین سمپاشی و برداشت محصول است که در این فاصله زمانی تحت تاثیر آفتاب و عوامل مختلف جوی سم اثر و خاصیت خود را از دست می دهد. مثلا دوره کارنس برای مالاتیون 7 روز می باشد. بهتر است در سمپاشی در خلاف جهت جریان باد قرار نگرفت و از سیگار کشیدن و غذا خوردن خودداری کرد. بهترین ساعت برای سمپاشی کردن ساعات خنک روز است.
پاسخ در ۲۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۳۴:۳۶ از دکتر وب گرد (48,940 امتیاز)

پرسش‌های مرتبط

+5 امتیاز
1 پاسخ
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۴۷:۴۲ در آسيب ها و مسموميت از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
+5 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۵۳:۴۲ در آسيب ها و مسموميت از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
+4 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۲۹/بهمن/۱۳۹۲ ۱۳:۴۱:۰۴ در آسيب ها و مسموميت از پروانه (13,920 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ
پرسش ۱۴/بهمن/۱۳۹۲ ۱۲:۵۰:۰۹ در آسيب ها و مسموميت از حمیدرضا (10,190 امتیاز)
???????
...